راهپیمایی ضد صهیونیستی درسرزمینهای اشغالی

راهپیمایی ضد صهیونیستی درسرزمینهای اشغالی
شنبه 8 آبان 1395 - 20:16

فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی سال 1948 و اهالی "کفرقاسم"، به مناسبت شصتمین سالروز کشتار هولناک شهروندان فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست، راهپیمایی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اهالی کفر قاسم، کمیته های مردمی، رهبران جنبش های ملی‌گرای فلسطین در اراضی اشغالی سال 1948 و نمایندگان عرب کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به مناسبت فرا رسیدن شصتمین سالروز فاجعه کشتار کفر قاسم که در 29 اکتبر 1956 روی داد و در آن 49 نفر از جمله 23 کودک جان خود را از دست دادند، راهپیمایی کردند.

خبرگزاری فلسطین"وفا" روز شنبه اعلام کرد که این راهپیمایی از شهر کفر قاسم به سمت مقبره شهدای فلسطینی برگزار شد و شرکت کنندگان با نثار تاج گل بر مزار شهدا به قربانیان این فاجعه ادای احترام کردند و یاد آنها را گرامی داشتند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سردادن شعارهایی سیاست های رژیم صهیونیستی و جنایت های آن بویژه کشتار کفر قاسم را محکوم و تاکید کردند که فاجعه کفر قاسم هرگز فراموش و بخشوده نخواهد شد.

ایمن عوده از نمایندگان مجلس فلسطین که در این راهپیمایی شرکت کرده بود، گفت: هدف از این کشتار هولناک، آواره کردن مردم فلسطین بود.

وی افزود: با وجود کشتار شهروندان فلسطینی در کفر قاسم، ما امروز شاهد پیروزی بزرگ در این منطقه هستیم زیرا شمار ساکنان کفر قاسم در زمان فاجعه 1500 نفر بود و امروز شمار آنها 22 هزار نفر است.

محمد برکه رئیس کمیته عالی پی‌گیری عربی نیز خاطرنشان کرد که رژیم "اسرائیل" باید این حقیقت را درک کند که ما صاحبان واقعی این سرزمین هستیم و همچنان در این سرزمین باقی خواهیم ماند و سرکوب و کوچاندن و دیگر اقدامات ظالمانه بی تاثیر است و ما در سرزمین خود باقی می‌مانیم.

213-211-9

پربیننده ترین خبرها