افشای نام 122 افسر «اسراییل» و آمریکا در عربستان

افشای نام 122 افسر «اسراییل» و آمریکا در عربستان
دوشنبه 10 آبان 1395 - 19:53

زهاوا گال‌اون، رهبر حزب چپ گرای لیبرال میرتس در «اسراییل»، نام 122 افسر «اسراییلی» و آمریکایی مشغول خدمت در پایگاه هوایی ملک فیصل عربستان را فاش کرد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، تارنمای اسراییلی "israellinarabic" از یادداشت تفاهم عربستان و آمریکا در زمینه نصب سامانه های موشکی ضد هوایی پیشرفته و سامانه های مدرن راداری در پایگاه هوایی ملک فیصل در تبوک پرده برداشت.
بر اساس اسناد فاش شده توسط زهاوا گال اون، این توافق پس از سفر اوباما به ریاض در 20 آوریل 2016 به منظور پوشش دادن به سامانه گنبد آهنین انجام شده است.
اطلاعات فاش شده توسط گال اون نشان می دهد اداره این عملیات توسط نیروهای خارجی انجام می گیرد و به عربستانی ها اجازه حضور در آن داده نمی شود.
گال اون گفت: «با توجه به اینکه عربستان بر اساس توافق محرمانه با اسراییل تصمیم گرفته تا دو جزیره صنافیر و تیران را به زودی در اختیار ارتش اسراییل قرار دهد، ما نیازی به اعزام افسران متخصص خود به پایگاه هوایی ملک فیصل در تبوک نداریم. تأکید می کنم که این تصمیم حساب نشده از سوی بنیامین نتانیاهو دیر یا زود ما را در دام تروریسم سعودی گرفتار خواهد کرد».

نام این 122 افسر در لینک زیر قابل دسترسی است:

نام 122 افسر اسراییلی و آمریکایی حاضر در عربستان


209

 

پربیننده ترین خبرها