پارلمان اروپا از بسیج مردمی عراق حمایت کرد

پارلمان اروپا از بسیج مردمی عراق حمایت کرد
سه شنبه 11 آبان 1395 - 17:23

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق گفت که پارلمان اروپا برای اولین بار در جلسه خود در استراسبورگ با انتشار قطعنامه ای از عملیات بسیج مردمی این کشور حمایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احمد جمال افزود: این تحول به خاطر تلاش بی شائبه دیپلماتیک وزارت خارجه عراق، دیدارهای وزیر و تلاش سفارت عراق در بروکسل حاصل شده است.   
وی در گفت و گو با پایگاه اینترنتی السومریه خاطرنشان کرد، این اولین بار است که پارلمان اروپا از عملیات بسیج مردمی حمایت می کند. 
احمد جمال ادامه داد: این قطعنامه بر حمایت کامل پارلمان اروپا از حاکمیت، یکپارچگی ارضی و استقلال عراق و خودداری از اقدام نظامی بدون آگاهی و موافقت حکومت عراق تاکید کرده است.     
سخنگوی وزارت امور خارجه عراق یادآور شد: پارلمان اروپا در این قطعنامه از کشورهای همجوار عراق خواست به حاکمیت این کشور، یکپارچگی ارضی و حق عراق در زمینه اتخاذ تدابیر لازم برای تضمین این حاکمیت و یکپارچگی آن احترام بگذارند.
وی گفت که قطعنامه پارلمان اروپا حاوی تاکید به ضرورت مقابله با ایدئولوژی های تروریستی به عنوان پایه فکری و سیاسی جنایات گروه تروریستی داعش است. 
احمد جمال تصریح کرد که تاکید به تضمین حقوق اقلیت ها، حمایت از آنان، بازگشت مهاجران به محل سکونتشان، کمک به آنان برای بازگشت به زندگی طبیعی، اعطای حقوق سیاسی کامل به آنان و فراهم کردن زمینه شرکت آنان در حفاظت از مناطق سکونتشان و همچنین مدیریت آن به ویژه تلعفر، سنجار و سهل نینوا از دیگر مفاد این قطعنامه است. 
وی گفت که 488 نماینده به این قطعنامه رای مثبت، 11 نفر رای منفی و 128 نفر رای ممتنع دادند. 

206-211-9
 

پربیننده ترین خبرها