العبادی: اگر ترکیه جنگ می خواهد؛ ما آماده ایم

العبادی: اگر ترکیه جنگ می خواهد؛ ما آماده ایم
سه شنبه 11 آبان 1395 - 23:03

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه روابط بغداد و آنکارا علیرغم فشارهای وارده به دولت او قطع نخواهد شد، تاکید کرد که اگر ترکیه آماده جنگ باشد، ما هم آماده ایم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حیدر العبادی روز سه شنبه در نشستی مطبوعاتی در بغداد گفت:" اگر چه در گذشته شاهد اقدامات تحریک آمیز مقامات ترکیه بودیم ، ولی نمی خواهیم با ترکیه مقابله کنیم، اما اگر بخواهند وضعیت ناخوشایندی را بر ما تحمیل کنند، بهای سنگین بابت این کار خود خواهند پرداخت".
نخست وزیر عراق افزود :" هرگونه تعرض ترکیه به عراق، به تقسیم ترکیه منجر خواهد شد.
وی ضمن استقبال از هرگونه میانجی گری میان عراق و ترکیه، وجود میانجی گری از طرف ایران را رد کرد.
العبادی گفت: عراق خواهان جنگ با ترکیه نیست، اما اگر مقام های ترکیه به دنبال جنگ باشند، ما آماده ایم".
وی ضمن ابراز نگرانی از بی پروایی ترکیه درعراق خاطرنشان کرد: در امور کشورها دخالت نداریم و با هر تعرضی مقابله می کنیم.
العبادی با بیان اینکه دولت عراق نسبت به تلعفر از توابع نینوا حساس است و به این منطقه توجه دارد، درباره ادامه خطر دخالت ترکیه درعراق هشدار داد و گفت : ما بیش از دیگران به تلعفر حساسیت و توجه داریم".
وی همچنین یادآور شد اقتدار عراق ناشی از موضع یکپارچه ملی است و میان نیروهای امنیتی و شهروندان همکاری خوب وجود دارد وعناصر داعشی تلاش می کنند تا در میان مردم مخفی شوند و تا به حال ، تعداد آوارگان کمتر از اندازه ای بود که انتظار می رود.
نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر تمایل دولت خود برای آزادسازی هرچه سریعتر موصل از اشغال داعش با کم ترین هزینه ممکن، گفت داعش درجریان عملیات نظامی فعلی برای بازپس گیری شهر موصل از هم فرو خواهد پاشید و نیروهای عراقی می خواهند که سر افعی را قطع کنند.
العبادی با بیان اینکه همه محورهای آزادسازی موصل اساسی است، اظهار داشت " دشمن به طور عمده در همه محورها شکست خورده و افسران برای رفتن به میدان جنگ و جنگیدن با دشمن با هم رقابت می کنند.

215-9

پربیننده ترین خبرها