سعید مرتضوی به 135 ضربه شلاق محکوم شد

سعید مرتضوی به 135 ضربه شلاق محکوم شد
چهارشنبه 12 آبان 1395 - 16:21

سعید مرتضوی، مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی، به اتهام تصرف و تضییع بیت المال به 135 ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.

مصطفی ترک همدانی، وکیل کارگران شاکی از مرتضوی، به خبرگزاری صدا و سیما گفت: «دادگاه پس از بررسی ابعاد پرونده و اتهامات سعید مرتضوی،‌ وی را به 135 ضربه شلاق محکوم کرد».

این وکیل دادگستری ادامه داد: «قاضی حیدری در بخش نخست، تمامی اعمال مجرمانه متهم را در برداشت اموال سازمان تامین اجتماعی به خوبی تشریح و تبیین کرده و با وجود این که اتهام مرتضوی اختلاس بوده است اما آن را در زمره  تصرف اموال عمومی و بیت‌المال تعیین کرد».

ترک همدانی تصریح کرد:‌ «مرتضوی در اتهام "تصرف اموال عمومی" که غیرقانونی است به 70 ضربه شلاق و در اتهام "اهمال در انجام وظیفه و تضییع اموال بیت المال" به 65 ضربه شلاق محکوم شده است».

وی  تصریح کرد: «حکم شلاق مرتضوی به صورت تعزیری صادر شده است».

وکیل کارگران شاکی مرتضوی گفت:‌ «با توجه به اتهامات مدیرعامل و سرپرست سابق تامین اجتماعی انتظار صدور رای سنگین تری داشتیم اما با احترام به نظر و رای قاضی بنده اعتراض خودم را به مراجع قضایی ارائه خواهم کرد».

پرونده مدیرعامل سابق تامین اجتماعی سه بخش داشت که بخش اول آن در شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی برای رسیدگی به شکایت سازمان تامین اجتماعی و ولی دم یکی از کشته شدگان کهریزک برگزار و مرتضوی در پرونده شکایت ولی دم محسن روح الامینی تبرئه شد. بخش دوم و سوم پرونده به شکایات پالیزدار و تخلفات تامین اجتماعی اختصاص داشت.

سرپرست سابق تامین اجتماعی در بخش شکایت سازمان تامین اجتماعی به پرداخت 46 میلیون تومان رد مال و  یک سال حبس که شش ماه آن، تعلیقی است، محکوم شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها