سازمان عفو بین الملل تأکید کرد؛

شکنجه پناهجویان در ایتالیا

شکنجه پناهجویان در ایتالیا
پنج‌شنبه 13 آبان 1395 - 08:44

سازمان عفو بین الملل "آمنستی" برخی افراد پلیس ایتالیا را متهم کرد که برای گرفتن اثر انگشت پناهجویان به شکنجه متوسل شده اند. این سازمان اتحادیه اروپا را تا حدی مسئول این قضیه دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه این سازمان در گزارشی اعلام کرد:"فشارهای اتحادیه اروپا بر ایتالیا برای برخورد جدی با مسأله پناهجویان و آوارگان، این کشور را مجبور به کوچ اجباری و غیر قانونی آنها و بدرفتاری با آنها تا حد شکنجه در برخی موارد شده است."
"متیو دی بلس" هماهنگ کننده این گزارش تأکید کرد که حکم اتحادیه اروپا مبنی بر ضرورت راه اندازی مراکزی برای ثبت نام مهاجران به منظور آسان کردن عملیات شناسایی آنها به محض ورود به خاک ایتالیا، این کشور را مجبور به زیر پا گذاشتن قانون و ارتکاب برخی رفتارهای شوک آور از سوی برخی افراد پلیس این کشور کرده است.
برخی از مهاجران و پناهجویان حاضر نیستند به پلیس ایتالیا اثر انگشت بدهند زیرا به این ترتیب امکان انتقال به دیگر کشورهای اروپایی و درخواست پناهندگی از کشور مورد نظر خود را از دست می دهند.
"آمنستی" در این گزارش که مستند به 170 مورد شهادت مهاجران و پناهجویان است گفته است که 24 نفر از این افراد گفته اند که پلیس ایتالیا با آنها بدفتاری کرده است. در میان این افراد 15 نفر از جمله یک سودانی 16 ساله گفته اند که در معرض شوک الکتریکی قرار گرفته اند.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها