رهبران حزب خلق های ترکیه دستگیر شدند

رهبران حزب خلق های ترکیه دستگیر شدند
جمعه 14 آبان 1395 - 03:41

العالم - مقام های ترکیه صلاح الدین دمیرتاش و خانم فیگن یوکسکداغ رهبران حزب دموکراتیک خلق های ترکیه را به دلیل خودداری از حضور دردادگاه دستگیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری آناتولی ترکیه  به نقل از مقام های آن کشور اعلام کرد که دمیرتاش و یوکسکداغ پنجشنبه شب به دلیل حضور نیافتن غیر موجه در جلسه دادگاه بازداشت شده اند.

این که در مجلس ترکیه هم حضوردارند، درراستای تحقيقات دادستان عمومى دياربكر، حکاری، وان، شرناق و بینگول در زمينه مبارزه با تروریسم به دلیل عدم حضور غيرموجه در دادگاه در موعد مقرر در ماه ژوئن گذشته دستگیر شده اند.

دستگاه قضایی ترکیه روز نهم آبان ماه اعلام کرده بود که خانم " فیگن یوکسکداغ " که به طور مشترک با " صلاح الدین دمیرتاش " ریاست حزب دموکراتیک خلق ها را برعهده دارد، متهم به تبلیغات تروریستی و وابستگی به حزب کارگران کردستان است؛ لذا به دلیل وجود نگرانی از تلاش برای فرار، اجازه خروج از ترکیه را ندارد.

دولت ترکیه حزب دموکراتیک خلق ها را به حمایت معنوی و مادی از حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) که آنکارا آن را در فهرست گروههای تروریستی قرار داده، متهم می کند.

قدرت رهبری حزب دموکراتیک خلق ها به صورت مساوی به یک زن و یک مرد واگذار می شود که با قدرت یکسان آن را اداره می کنند.

دامنه بازداشت ها در جنوب شرق ترکیه طی هفته های گذشته به اتهام دست داشتن افراد در فعالیت های تروریستی یا حمایت از حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) افزایش یافته است.

مقام های امنیتی ترکیه چهارشنبه پنجم آبان ماه هم اعلام کردند که خانم "گولتن کیشاناک" عضو حزب دموکراتیک خلق ها و شهردار دیاربکر بزرگترین شهر جنوب شرق ترکیه که اکثریت ساکنان آن را کردها تشکیل می دهند، روز سه شنبه درارتباط با فعالیت های تروریستی بازداشت شده است.

پس از بازداشت خانم کیشاناک شهر دیاربکر شاهد درگیر های خشونت آمیزی میان پلیس ترکیه و تظاهرکنندگان معترض به بازداشت شهردار این شهر بود.

دولت آنکارا حزب دمکراتیک خلق ها را که با 59 کرسی، سومین حزب در پارلمان ترکیه است به همکاری و همدستی با پ.ک.ک متهم کرده و پیشتر نیز 24 شهرداری که با آرای هواداران این حزب در مناطق کردنشین ترکیه انتخاب شده بودند، برکنار و شمار زیادی از این افراد را دستگیر کرده است.

9

پربیننده ترین خبرها