براساس اعلام مقام های قضائی سوئیس؛

تحقیق درباره جاسوسی مذاکرات هسته ای ایران متوقف شد

تحقیق درباره جاسوسی مذاکرات هسته ای ایران متوقف شد
جمعه 14 آبان 1395 - 04:13

العالم - دادستان کل سوئیس ضمن تایید وجود فعالیت های جاسوسی در هتل محل مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 در ژنو، اعلام کرد که تحقیقات در این باره متوقف شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرانس پرس به نقل از مقام های قضایی سوئیس گزارش کرد که تحقیقات در زمینه جاسوسی از هتل محل گفت وگوهای هسته ای ایران در ژنو به علت نبود شواهد کافی متوقف شد.

دادستانی کل سوئیس تایید کرد که در جریان مذاکرات حساس درباره برنامه هسته ای ایران درسال 2015 در یکی از هتل های مجلل ژنو، از طریق وارد کردن برنامه های خاص به رایانه ها جاسوسی صورت گرفته است.

در اردیبهشت ماه سال گذشته پرونده کیفری تحقیق در این باره در دستگاه قضائی سوئیس گشوده شد و تعدادی از دستگاههای رایانه ای موجود در هتل پرزیدنت ویلسون که پذیرای مذاکره کنندگان بود، هم ضبط شد.

در اطلاعیه دادستانی اشاره شده که تحقیقات ثابت کرده است تعداد مشخصی از کامپیوترهای هتل ' پرزیدنت ویلسون' ژنو شامل سرورها و کلاینت های آنها با شکلی از یک بدافزار آلوده شده اند.

دادستانی کل سوئیس تصریح کرد :' این بدافزار با هدف جاسوسی تولید شده است و اساسا برای جمع آوری اطلاعات از کامپیوترهایی که هدف این آلودگی قرار می دهد مورد استفاده قرار می گیرد'.

این دادستانی اعلام کرد: به علت آنکه هیچ مدرک و شواهدی دال بر هویت عاملان این جاسوسی اطلاعاتی بدست نیامده است، روند کار تحقیقات را متوقف کرده است.

منابع غربی عموما، رژیم صهیونیستی را عامل این جاسوسی معرفی کرده اند.

شهریور ماه سال گذشته یک روزنامه سوئیسی جزئیاتی از جاسوسی صهیونیست ها از هتل های محل مذاکرات تیم های هسته ای ایران و قدرت های جهانی در سوئیس منتشر کرد.

شرکت امنیتی کسپر‌ اسکای، یکی از بزرگترین شرکت‌های نرم‌افزاری در حوزه امنیت سایبری، اعلام کرد سه هتل میزبان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ هدف ویروسی قرار گرفته‌ اند که توسط جاسوسان اسرائیلی استفاده می ‌شد.

وال‌استریت ژورنال پیشتر گزارش کرده بود این شرکت امنیتی، سال گذشته میلادی وقتی متوجه شد توسط ویروسی که گفته می شود مورد استفاده جاسوسان اسرائیلی بوده، هک شده است، سعی کرد اماکن دیگری را که هدف قرار گرفته ‌اند شناسایی کند.

هتل‌ های میزبان برگزاری مذاکرات هسته ‌ای شامل هتل بوریواژ پالایس در لوزان، هتل اینترکانتیننتال در ژنو، هتل پاله کوبورگ در وین، هتل پرزیدنت ویلسون در ژنو، هتل بای‌ریشرهوف در مونیخ، و هتل رویال پلازای مونترو در مونتروی سوئیس بودند.

پربیننده ترین خبرها