مؤسس ویکیلیکس:

آمریکا از کمک عربستان و قطر به داعش آگاه است

آمریکا از کمک عربستان و قطر به داعش آگاه است
جمعه 14 آبان 1395 - 13:17

مؤسس سایت افشاگر ویکیلیکس اعلام کرد: ایمیل های هیلاری کلینتون نشان می دهد که واشنگتن از کمک های مالی عربستان سعودی و قطر به گروه تروریستی داعش مطلع بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جولیان اسانج در مصاحبه ای ویژه گفت: ما ایمیلی از هیلاری کلینتون به جان پودِستا رئیس کنونی ستاد انتخاباتیش در تاریخ اوایل 2014 پیدا کرده ایم، یعنی متعلق به کمی پس از ترک منصب وزارت خارجه آمریکا.

وی افزود: در این ایمیل آمده است که هم عربستان سعودی و هم قطر از داعش حمایت مالی می کنند. من واقعاً معتقدم که این ایمیل از سایر ایمیل های هیلاری مهمتر است زیرا نشان می دهد که اموال عربستان و قطر در سراسر جهان خصوصاً در بسیاری از مراکز رسانه ای، هزینه می شود.  
اسانژ گفت: همه کارشناسان کارکشته حتی برخی از کارکنان دولت آمریکا معتقدند که چند مقام سعودی در تشکیل داعش دست داشته اند. ولی به دروغ ادعا می شود که برخی از شاهزادگان و بزرگ زادگانِ خودسر دلارهای نفتی کلانی را به افراطیون می دهند و دولت های عربستان و قطر این اقدام شاهزادگان و بزرگ زادگان را محکوم می کنند.

اسانژ تأکید کرد: آنچه ما در ایمیل هیلاری دیدیم ، نشان می دهد که مشخصاً دولت های عربستان سعودی و قطر از داعش حمایت مالی می کنند.
بنیانگذار سایت جنجالی ویکیلیکس افزود : افرادی که اموالی را به صندوق  هیلاری می ریزند ، همان کسانی هستند که در گروه تروریستی معروف داعش سرمایه گذاری کرده اند .
اسانژ گفت: نامه های هیلاری نشان می دهد که در زمان ریاست وی بر دستگاه دیپلماسی (وزارت خارجه) آمریکا قراردادهای تسلیحاتی که بزرگترین قراردادهای جهان بود ، امضا شد، که قرارداد فروش اسلحه به عربستان به ارزش 80 میلیارد دلار یکی از این قراردادها است. هنگام ریاست هیلاری بر دستگاه دیپلماسی ارزش قراردادهای صادرات اسلحه 2 برابر شد.
اسانژ درباره شانس دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای پیروزی در انتخابات، اظهار داشت: به ترامپ اجازه داده نخواهد شد که پیروز شود! می دانید برای چه؟ چون بجز مرکز مسیحیت انجیلی که شاید در حد و اندازه مرکز نباشد، هیچ مرکز و سازمان دیگری از ترامپ حمایت نمی کند. بانک ها، سرویس های امنیتی و اطلاعاتی، شرکت های اسلحه سازی و شرکت های بزرگ خارجی همگی پشت سر هیلاری ایستاده اند، و رسانه ها با مسئولان و کارکنانش نیز از هیلاری حمایت می کنند.

214

پربیننده ترین خبرها