حمله ناگهانی داعش به شرقاط چگونه خنثی شد؟

حمله ناگهانی داعش به شرقاط چگونه خنثی شد؟
شنبه 15 آبان 1395 - 00:07

تروریست‌های داعش پس از فراخوان ابو بکر البغدادی سرکرده این گروه به شهر شرقاط حمله کردند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، زمانی که نیروهای مبارزه با تروریسم به منطقه غربی شهر موصل حمله کردند، انتظار می رفت داعش به نیروهای بسیج مردمی که به طرف تلعفر در غرب نینوا پیشروی می کردند، حمله کند؛ اما داعشی ها ناگهان به شرقاط در شرق موصل حمله کردند.
داعش با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که عناصر این گروه با دور زدن بسیج مردمی و پلیس فدرال، مرکز پلیس شرقاط را آتش زدند. 
از سوی دیگر علی الدودح فرماندار شرقاط واقع در استان صلاح الدین گفت: حمله بزرگ داعش به این منطقه با شکست مواجه شد، 15 تروریست کشته و بقیه گریختند که اجساد کشته ها در خیابان پراکنده است.
وی افزود: شمار عناصر مهاجم 30 نفر بود که با قایق به شرقاط نفوذ کردند، سپس در یک مسجد مستقر شدند و به یک مقر امنیتی حمله کردند اما هوشیاری پلیس و بسیج مردمی در شرقاط و سرعت عمل آنان خنثی شدن این حمله را به همراه داشت.  
داعش به پشت مواضع نیروهای عراقی در شرقاط واقع در شمال تکریت مرکز استان صلاح الدین حمله کردند که 22 سپتامبر 2016 آزاد شده بود. 
سپهبد ستاد عبد الامیر رشید یارالله فرمانده عملیات " نینوا ما می آییم" گفت، سازمان مبارزه با تروریسم محله های الملایین، السماح، الخضراء، کرکوکلی، القدس و الکرامه را در منطقه چپ شهر موصل را آزاد ساخت.
بسیج مردمی به رغم مخالفت آمریکا، ترکیه و عربستان سعودی با شرکت آن در نبرد آزاد سازی موصل، همچنان به عملیات در غرب این شهر برای سیطره بر تلعفر ادامه می دهد.

206

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها