عربستان برای مقابله با ایران، بازار نفت را اشباع می‌کند؟

عربستان برای مقابله با ایران، بازار نفت را اشباع می‌کند؟
شنبه 15 آبان 1395 - 04:29

دولت عربستان تهدید کرده که در صورت عدم کاهش تولید نفت از سوی ایران، تولید خود را تا 12 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع آگاه در سازمان اوپک که در جلسه هفته گذشته این سازمان حضور داشته، اعلام کرده که نماینده عربستان در آن نشست تهدید کرده که در صورت عدم کاهش میزان عرضه نفت توسط ایران، تولید خود را به 12 میلیون بشکه خواهد رساند.
خبرگزاری رویترز به نقل از این منبع نوشت: سعودی‌ها تهدید کرده اند که در صورت عدم توجه به درخواست آنان، نشست‌های اوپک را تحریم خواهند کرد.
نمایندگان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هفته گذشته برای بررسی جزئیات مربوط به نشست آینده وزرا که در 30 نوامبر با هدف کاهش تولید نفت برگزار خواهد شد، گرد هم آمده بودند و بار دیگر نمایندگان ایران و عربستان با هم اختلاف نظر و مشاجره داشتند.
به نوشته روسیا الیوم، سران اوپک از اظهار نظر درباره روند مذاکراتی که در آن نشست غیرعلنی انجام شده، خودداری کرده اند و نمایندگان ایران و عربستان نیز در این باره موضع رسمی اتخاذ نکردند؛ اما یک منبع عربی اعلام کرده که عربستان افزایش احتمالی تولید نفت را مطرح کرده و در عین حال گفته است: عربستان تهدید نمی کند و بیش از نیاز مشتریان تولید نخواهد کرد... اما حقیقت آن است که اگر توافقی در کار نباشد، همۀ کشورهای تولیدکننده ممکن است تولید را افزایش دهند.
گفتنی است، عربستان از سال 2014 تولید نفت خود را به میزان بی سابقه افزایش داده و به رکورد 10.7 میلیون بشکه در روز رسانده؛ امری که موجب کاهش بیش از 50 درصدی بهای نفت شد.

پربیننده ترین خبرها