«ارتش آزاد سوریه» اینگونه متلاشی می‌شود

«ارتش آزاد سوریه» اینگونه متلاشی می‌شود
شنبه 15 آبان 1395 - 12:48

خبر پیوستن گروه "فاستقم کما امرت"، وابسته به گروه مسلح موسوم به "ارتش آزاد" در حلب، به گروه تروریستی "احرار الشام " روند متلاشی شدن ارتش آزاد را کلید زد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه "فاستقم کما امرت" پس از درگیری های سنگین دو روزه "احرار الشام" با جبهه النصره و هم پیمانانش یعنی گروه "نورالدین الزنکی" و گردان های "ابوعماره" با احرارالشام بیعت کرد.
گفتنی است گروه "فاستقم کما امرت" به دست داشتن در ترور"مهنا جفاله"، فرمانده کل گردان های "ابوعماره"، متهم شد. در این ترور بر اثر انفجار خودروی فرمانده کل گردان های ابوعماره، وی دو پای خود را از دست داد. اما این گروه اتهامات مزبور را تکذیب کرد.

این درگیری ها افزون بر محاصره افراد مسلح گروه "فاستقم کما امرت" در چندین جبهه، به بازداشت شماری از سرکردگان و محاصره مقر آنان در مناطق شرقی حلب منجر شد. به دنبال این حملات، گروه مسلح "فاستقم کما امرت" برای نجات افراد و تجهیزات باقیمانده خود به "احرار الشام" پیوست.

خبر پیوستن این گروه مسلح، صبح جمعه از سوی عبدالله المحیسنی، قاضی گروه تروریستی جبهه النصره، در صفحه شخصی اش در توییتر منتشر شد. وی این اقدام را موجب جلوگیری از ریختن خون پیکارجویان و ایجاد وحدت در سوریه قلمداد و آن را خجسته توصیف کرد.

گروه "فاستقم کما امرت" یکی از مهم ترین گروههای باقیمانده تحت لوای گروه مسلح مخالف دولت سوریه موسوم به "ارتش آزاد" است.
گروه مسلح "ارتش آزاد" در پی از دست دادن لشکر 16 خود در اوایل مرداد ماه 1395 (پایان ماه ژوئیه) و از دست دادن همه جبهه های خود در شمال شهر حلب، با پیوستن گروه "فاستقم کما امرت" به احرار الشام، یکی دیگر از گروه های تحت امر خود را به نفع دیگر گروه های تروریستی از دست داد.


217 ـ 211

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها