طرح آلمان برای بازگرداندن مهاجران به آفریقا

طرح آلمان برای بازگرداندن مهاجران به آفریقا
يکشنبه 16 آبان 1395 - 14:52

وزارت کشورآلمان تصمیم دارد که ازرسیدن مهاجران به ساحل اروپا و دریای مدیترانه جلوگیری کند و آن ها را به آفریقا بازگرداند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه آلمانی"ولت ام زونتاج"، وزارت کشور آلمان اعلام کرده است که اتحادیه اروپا باید برنامه ای مشابه با برنامه استرالیا را درتعامل با مهاجران اجرا کند که به اقتضای آن، مهاجرانی که دردریا جلوی راه آنان گرفته می شود، به اردوگاه هایی در کشورهای سوم فرستاده شوند تا به درخواست های پناهندگی آنان رسیدگی شود.

درصورت اجرای این سیاست، تحولی عمده درکشوری که سیاست های آسانی را درزمینه تعامل با مهاجران داشت، روی خواهد داد.
این روزنامه به نقل از سخنگوی وزارت کشور آلمان نوشت: بعید دانستن احتمال رسیدن مهاجران به ساحل اروپا ، شاید آنان را متقاعد کند که این سفر برای آنان همراه با خطر و تهدید است، و درنتیجه از سفر پرهیز کنند؛ افزون براینکه این سفر در وهله اول برای آن ها پرهزینه خواهد بود.

درادامه این گزارش به نقل از سخنگوی وزارت کشور آلمان آمده است که" هدف باید از بین بردن پایه و اصلی است که سازمان های قاچاق بشر و نجات مهاجران از این سفر پرخطر بر اساس آن فعالیت می کنند".

وزارت کشور آلمان پیشنهاد کرده است مهاجرانی که در دریای مدیترانه جلوی آن ها گرفته می شود و اکثراً از کشور جنگ زده لیبی هستند، به تونس یا مصر یا دیگر کشورهای شمال آفریقا فرستاده شوند تا درآن جا درخواست پناهندگی بدهند، ودرصورتیکه درخواست پناهندگی آنان پذیرفته شد، می توان آنان را به اروپا منتقل کرد.
وزارت کشورآلمان اعلام کرد که در سطح اتحادیه اروپا، برنامه یا تصمیمی برای بررسی دقیق این پیشنهاد وجود ندارد و سیاستمداران مخالف این طرح را محکوم کرده اند.
"برند ريكسنجه " رهبر حزب چپگرای (مخالف) آلمان گفت که این یک فاجعه انسانی و گامی دیگر درمسیر لغو حق پناهندگی خواهد بود".
وی افزود که باید درخواست های پناهندگی درآلمان را برای تضمین کمک قانونی به ارائه کنندگان درخواست پناهندگی ارائه کرد.
وی همچنین شیوه برخورد استرالیا با مهاجران را کاملاً غیرقابل قبول خواند.

215

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها