نیروهای مورد حمایت ترکیه نزدیک شهر الباب سوریه

نیروهای مورد حمایت ترکیه نزدیک شهر الباب سوریه
يکشنبه 16 آبان 1395 - 18:16

العالم- رئیس جمهوری ترکیه گفت که نیروهای مورد حمایت این کشور به دوازده کیلومتری شهر الباب سوریه رسیده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رجب طیب اردوغان امروز(یکشنبه) اعلام کرد که هدف نیروهای مورد حمایت کشورش که از شمال وارد عمل شده اند، عقب نشاندن داعش به جنوب است.

شهر الباب در غرب منبج مهم‌ترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین شهر در استان حلب است و یکی از مقرهای اصلی داعش در حومه این استان محسوب می‌شود که سلطه بر آن راه‌های ارتباطی داعش با مرزهای ترکیه را به طور کامل قطع می‌کند.

ترکیه در کنار تقویت و حمایت گسترده از برخی گروههای سوریه ای مخالف دمشق ، اخیرا با ارسال سلاح و مهمات نیروهای خود در مناطق مرزی سوریه  را تقویت کرده است.

روزنامۀ ترکیه ای "دیلی صباح" دراین زمینه گزارش کرد: ترکیه، برای واحدهای نظامی خود در دو منطقۀ مرزی "قرقمیش" و "اوغوز الی" با سوریه که در ولایت غازی عنتاب در جنوب ترکیه واقع شده است، مهمات فرستاد.

به نوشتۀ این منبع، تجهیزات ترکیه، تحت تدابیر شدید امنیتی، ارسال شد و شامل خودروهای زره پوش، 8 عراده تانک و دیگر لوازم نظامی است.

منابع امنیتی تاکید کردند که خودروهای زره پوش، در عملیات سپر فرات به کار گرفته خواهند شد و از آن ها برای پشتیبانی از گروه موسوم به ارتش آزاد استفاده می شود.

ترکیه همچنین واحدهای نظامی خود را در ماههای اخیر در منطقه بعشیقه عراق مستقر کرده است.

پربیننده ترین خبرها