از هواپیمای 3طبقه تا توپ اتمی؛ همۀ آنچه ترامپ تحویل می‌گیرد

از هواپیمای 3طبقه تا توپ اتمی؛ همۀ آنچه ترامپ تحویل می‌گیرد
چهارشنبه 19 آبان 1395 - 19:44

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه آمریکا پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، از باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور پرونده های بسیاری را بجز پرونده های سیاست خارجی ، اقتصاد و امور اجتماعی تحویل خواهد گرفت.

دونالد ترامپ روز 20 ژانویه 2017 رسماً رئیس جمهور آمریکا می شود و با خانواده اش به کاخ سفید منتقل خواهد شد و هواپیما، بالگردها، خودروی ویژۀ ریاست جمهوری و دیگر امکانات به وی واگذار خواهد شد.

- کاخ سفید
کاخ سفید حدود 200 سال پیش احداث شده است و ترامپ در این مکان نشست ها و دیدارهای رسمی خود را برگزار خواهد کرد.
این کاخ 6 طبقه و 132 اتاق دارد و از زمان احداث تاکنون تغییرات زیادی به خود دیده است. مهمترین اتاق آن، دفتر کار ریاست جمهوری است.  
کاخ سفید 5 آشپز دارد که برای رئیس جمهور، خانواده او و میهمانانش غذا طبخ می کنند. باغ های بزرگ، استخر، پیاده راه، زمین بازی تنیس، سالن سینما، اتاق بیلیارد و اتاق بولینگ از دیگر امکانات و تجهیزات کاخ سفید است.

- هواپیمای ریاست جمهوری
وسایل نقلیه ای که در اختیار رئیس جمهوری آمریکا گذاشته می شود، از امکاناتی برخوردار است که در جهان بی نظیر است .
هواپیمای ریاست جمهوری 3 طبقه است و از نوع بوئینگ 747-200B است و مدرن ترین تجهیزات در آن تعبیه شده است و رئیس جمهوری از این هواپیما برای سفرهای داخلی و خارجی خود استفاده می کند.
هواپیمای ریاست جمهوری دارای 85 خط تلفن است و برای ارتباط با مراکز روی زمین متصل به ماهواره ها می باشد و از سیستم ارتباط با اینترنت و ده ها شبکه تلویزیونی نیز برخوردار است .
این هواپیما دارای بخش ویژۀ تماسهای تلفنی است که رئیس جمهور در مواقع ضروری می تواند از این بخش دستورات مهم خود را از جمله دستور حمله نظامی به مسئولان مربوطه ابلاغ کند. 
هواپیمای ریاست جمهوری ضد حملۀ اتمی است و می تواند تشعشعات الکترومغناطیسی را مختل کند و رادارهای دشمن را گمراه کند و از توانائی شلیک بمب های حراتی برای گمراه کردن موشک های حرارتی نیز برخوردار است.
 
- بالگردهای ریاست جمهوری
ناوگان مارین وان شامل چند بالگرد با مدل و اشکال مختلف است که رئیس جمهوری از این بالگردها برای سفرهای کوتاه استفاده می کند و این بالگردها همچنین رئیس جمهوری را از هر جایی که باشد، برای آغاز سفری طولانی به هواپیمای ریاست جمهوری منتقل می کند.
رئیس جمهوری از بالگردها برای سفرهای خارجی خود نیز استفاده می کند به این نحو که این بالگردها با یک هواپیمای باربری نظامی به کشوری که رئیس جمهوری خواهد رفت، پیش از رسیدن وی به مقصد منتقل می شود. 
هنگامی که رئیس جمهور سوار یکی از این بالگردها می شود، بقیه بالگردها وی را همراهی می کنند و تعداد بالگردها گاه به 5 فروند می رسد و به همین دلیل شناسایی بالگردِ حامل رئیس جمهور دشوار می شود. 

- خودروی ریاست جمهوری
شرکت کادیلاک خودروی ریاست جمهوری را به طرز ویژه ای طراحی و تولید کرده است و این خودرو به علت ایمنی بالا امن ترین خودروی جهان است. خودروی ریاست جمهوری باهواپیمای باربری حمل می شود تا رئیس جمهوری از آن در سفرهای خارجی اش استفاده کند.
قُطر درب های زرهی خودروی ریاست جمهوری به 20 سانتیمتر می رسد و قُطر شیشه های ضد گلوله اش 12 سانتیمتر است و وزن این خودرو حدود 10 تُن است. 
کاروان ریاست جمهوری حداقل 2 خودروی ریاست جمهوری در کاروان رئیس جمهوری حرکت می کنند تا مهاجمان احتمالی نتوانند خودروی رئیس جمهوری را شناسائی کنند.

- محدودیت های استفاده از تلفن
رئیس جمهور آمریکا همانند اکثر رؤسای جمهور و نخست وزیران جهان از خط های تلفن ویژه و امن استفاده می کند و یک موبایل پیشرفته نیز با خود حمل می کند.
باراک اوباما در یکی از برنامه های تلویزیونی ویژگی های موبایل ریاست جمهوری را توضیح داد و گفت که از نوع آیفون است ولی اکثر امکاناتش به علل امنیتی حذف شده است و به همین دلیل نمی توان با آن مکالمه کرد یا پیامک فرستاد یا عکس و فیلم گرفت یا به موسیقی گوش داد.
رئیس جمهوری با موبایل ویژۀ خود فقط می تواند ایمیل بفرستد یا دریافت کند، وارد اینترنت شود و از وضعیت آب و هوا مطلع شود.

- توپ اتمی
کُد استفاده از سلاح های اتمی مهمترین چیزی است که ترامپ از اوباما تحویل خواهد گرفت.
این کد در یک کیف چرمی سیاه به نام "کیف اضطراری رئیس جمهور" یا "توپ اتمی" قرار دارد و یک مسئول نظامی که رئیس جمهور را همه جا همراهی می کند، این کیف را حمل می کند.
رئیس جمهوری آمریکا هنگامی که از مراکز فرماندهی به دور باشد ، با همین کیف می تواند دستور حملۀ اتمی را از هر جای جهان را صادر کند.

حمل کیف اتمی رئیس جمهوری آمریکا


214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها