هلاکت سرکرده گروهک وابسته به داعش در تونس

هلاکت سرکرده گروهک وابسته به داعش در تونس
چهارشنبه 19 آبان 1395 - 22:05

طلال السعیدی سرکرده تشکیلات تروریستی "جند الخلافه" هوادار داعش در تونس به هلاکت رسید.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، وزارت دفاع تونس امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ارتش این کشور طلال السعیدی سرکرده تشکیلات تروریستی "جند الخلافه" هوادار داعش را به هلاکت رساند.

السعیدی شنبه گذشته سرباز وظیفه سعید الغزلانی را در منزلش در منطقه کوهستانی سلوم واقع در غرب کشور را ترور کرده بود.

در بیانیه این وزارت خانه آمده است: ارتش در این عملیات یک کلاشینکوف و 245 گلوله و نارنجک و کمربندهای انفجاری را کشف و ضبط کرده است.

گروهک جند الخلافه تونس در اواخر سال 2014 با ابوبکر البغدادی رهبر داعش اعلام بیعت کرد. ارتش تونس در عملیات ضد تروریستی خود در ماه می سال جاری میلادی در کوهستان المغیله توانست سیف الدین الجمالی یکی دیگر از سرکرده های خطرناک این گروهک را به هلاکت برساند.

اقدامات خشونت آمیز گروه های تروریستی مسلح پس از انقلاب ملت تونس و سرنگون شدن زین العابدین بن علی رئیس جمهور دیکتاتور این کشور در سال 2011 شدت گرفت. برجسته ترین این گروه ها گروهک موسوم به "گردان عقبه بن نافع" بود که با القاعده در کشور مغرب ارتباط داشت.

عناصر گردان عقبه بن نافع در سه کوهستان مرزی تونس با الجزایر موضع گرفته اند. این گروهک تا کنون 68 نظامی و 41 نیروی امنیتی و 59 توریست خارجی و 20 شهروند را در درگیری های خود با ارتش و یا انفجار مین های کاشته شده در مناطق کوهستانی به قتل رسانده اند.

حملات بزرگ تروریست ها در تونس در سال 2015 روی داد و طی آن موزه باردو و کاروان رئیس جمهور در پایتخت و دو هتل در ایالت سوسه را مورد تهاجم خود قرار دادند و در نتیجه آنها 79 نفر از جمله 59 توریست خارجی کشته شدند و به صنعت توریسم تونس به عنوان یکی از پایه های اقتصاد در این کشور به شدت آسیب رساند.

209

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها