ویدیو؛ آغاز عملیات جدید ارتش سوریه در غوطه

پنج‌شنبه 20 آبان 1395 - 05:26

ريف دمشق، (العالم) – ارتش سوریه و همپیمانانش در محور المحمدیه در غوطه شرقی ریف دمشق عملیات جدیدی را آغاز کردند که طی آن فرمانده اتاق عملیات بزرگ‌ترین لشکر گروهک تروریستی موسوم به "جیش الاسلام" به هلاکت رسید.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، ارتش سوریه این عملیات را به طور غافلگیرانه به موازات پیشروی نیروها در مزارع الریحان آغاز کرد و بدین ترتیب به مواضع راهبردی افراد مسلح نفوذ کرد.
"طالب زیفا" تحلیل گر مسائل راهبردی در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: "ارتش سوریه می خواهد بر شهر دوما تسلط یابد. این شهر مقر اصلی انجام حملات خمپاره ای و موشکی تروریست ها علیه دمشق به شمار می آید.
علاوه بر هلاکت فرمانده موسوم به جیش الاسلام که یک ضربه هولناک به شمار می رود، این گروهک در جبهه های غوطه یکی پس از دیگری متحمل تلفات سنگینی شده است. آتش سنگین توپخانه زمینه را برای پیشروی نیروهای سوریه فراهم آورد و آنها با هدف قرار دادن مواضع و مراکز تجمع عناصر مسلح در الریحان، النشابیه، میدعانی، حزرما و حوش الصالحیه، تونل ها و سنگرها و اتاق های ساخت خمپاره انداز را منهدم کردند.
غسان محمد کارشناس راهبردی در این باره در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: روحیه عناصر مسلح در غوطه شرقی دمشق در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. خبرهایی از فرار عناصر مسلح به ویژه پس از کشته شدن سرکرده های برجسته این تشکیلات به گوش می رسد. در نتیجه من تصور می کنم امکان ایستادگی این گرو ها در برابر حملات ارتش سوریه ناممکن شده است.
ازتش سوریه در مزارع الریحان غربی پیشروی کرده است. این بدان معنا است که ارتش به زودی عناصر مسلح را در جبهه جنوب غرب به محاصره خود در خواهد آورد و دامنه امنیت در اطراف زندان عدرا افزایش یافته و ارتش به دوما مقر اصلی گروهک تروریستی " جیش الاسلام" نزدیک خواهد شد.
این در حالی است که همه نگاه ها به حلب دوخته شده است . ارتش سوریه تا کنون دستاوردهای بیش از پیش در غوطه شرقی دمشق به دست آورده است . هم اکنون موازنه قدرت در جبهه های نبرد پیرامون پایتخت در اختیار ارتش سوریه قرار دارد.

209

پربیننده ترین خبرها