تقدیر سازمان ملل از ارتش و الحشد الشعبی عراق

تقدیر سازمان ملل از ارتش و الحشد الشعبی عراق
پنج‌شنبه 20 آبان 1395 - 17:01

العالم - رئیس دفتر سازمان ملل در عراق تأکید کرد: نیروهای مسلح عراق و حشد شعبی به حفظ جان شهروندان غیر نظامی به طور بی‌نظیری اولویت داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "یان کوبیچ" با اشاره به ثبت کشته شدن بیش از 58 هزار نفر در شهر موصل از زمان اشغال این شهر توسط گروه تروریستی داعش در ماه خرداد 1392 تا شهریور گذشته، تأکید کرد: گروه تروریستی داعش در عراق سیر قهقرایی دارد.
رئیس دفتر سازمان ملل در عراق در جلسه شورای امنیت با اشاره به اینکه عملیات آزادسازی شهر موصل به خوبی پیش می رود گفت: عملیات کنونی برای آزادسازی شهر موصل، سرآغازی برای پایان داعش است و کمک روز افزون مردم شهر موصل به عملیات آزاد سازی شهر موصل و عملیات علیه این گروه تروریستی، بیش از هر چیزی نشان دهنده این واقعیت است که جنگ اخیر، به همه گروهها، قومیت‌ها و پیروان مذاهب در عراق تعلق دارد تا در کنار همدیگر در فضایی سرشار از عدالت، برابری، صلح و تسامح زندگی کنند و عراق جدیدی متولد شود که مردم در آن به نیروهای نظامی و امنیتی عنوان نیروهای آزادی بخش بنگرند.
وی تاکید کرد: فرماندهی عملیات مسلح نیروهای عراقی و حشد شعبی اولویت نبرد موصل را به غیرنظامیان داده‌اند و اهمیت آنها به حفظ جان غیرنظامیان در برنامه‌ریزی برای عملیات نظامی و اجرای آنها و درک کامل تعهدات داخلی و بین‌المللی و پیامدهای سیاسی و خطراتی که نام این نیروهای را تهدید می‌کند بی‌نظیر بوده و مرجعیت شیعه در عراق بیانیه‌ای قوی در این باره صادر کرده است.
رئیس دفتر سازمان ملل افزود: عملیات آزادسازی موصل به خوبی پیش می رود و نقشه پیشروی و بازپس گیری این شهر به گونه ای است که همه خطرات و تهدیدات به ویژه به خطر افتادن جان ساکنان را در نظر می‌گیرد.
کوبیچ تصریح کرد: درگیری‌ها عملا به داخل شهر موصل کشیده شده است و عملیات در این شهر، کمی طول خواهد کشید و ممکن است به شهر زمستان و فصل سرمای شدید نیز کشیده شود.
یادآور می‌شود عملیات آزاد سازی شهر موصل، توسط نیروهای نظامی عراقی با حمایت نیروی هوایی ارتش و ائتلاف بین المللی علیه داعش، از بامداد روز 17 اکتبر گذشته آغاز شده است.

216-9

پربیننده ترین خبرها