دانشمندان در يك قدمی اختراع كلاه نامرئی كننده

دانشمندان در يك قدمی اختراع كلاه نامرئی كننده
پنج‌شنبه 20 آبان 1395 - 23:07

گروهی از دانشمندان سنگاپوری به ایجاد "کلاه نامرئی كننده" جادويي نزدیک تر شدند كه قادر است اشیا را نامرئی كند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، روزنامه «The Straits Times» در اين باره نوشت: اختراع جديد تاكنون قادر است فقط اشيا و حيوانات كوچكي را كه در يك  سطح قرار دارند نامرئي نمايد.

گروهي از دانشمندان از دانشگاه صنعتی نایانگ تحت سرپرستی جانگ بايلي از سه سال پيش تاكنون بر روی این پروژه كار كرده اند. این دستگاه کوچک با استفاده از اثر آینه ها بخشی از جسم را نامرئي می كند اما بخش دیگر آن همچنان قابل رؤيت باقي مي ماند.

مسئول اين پروژه اظهار داشت: ايده طراحي اين دستگاه كه باعث خارج شدن جسمي از دامنه ديد فرد حتي به صورت موقتي مي شود از مدت ها پيش مطرح بوده است. بايلي قبل از اجراي عملي اين پروژه به مطالعه درباره جنبه هاي نظري موضوع پرداخته بود.

مخترعان همكار در اين پروژه، اعلام كرده اند در مرحله كنوني تلاششان را بر گسترش دامنه نامرئي شدن اجسام بدون محدود شدن به تكنولوژي هاي تسطحي تك بعدي متمركز كرده اند.

دانشمندان بر اين باورند از اين اختراع مي توان در آينده براي كاربردهاي نظامي بهره گرفت. آنها پيش بيني مي كنند بتوانند سربازان در صحنه جنگ را به گونه ای نامرئی كنند به صورتي كه حتي با دوربين هاي ديد در شب نيز قابل رؤيت نباشند.

216-9

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها