آزادی بیشتر مناطق ضاحیه الاسد در حلب

آزادی بیشتر مناطق ضاحیه الاسد در حلب
جمعه 21 آبان 1395 - 10:09

یگان‌های ارتش سوریه با همکاری نیروهای هم‌پیمان آن، با پیشروی گسترده در منطقه ضاحیه الاسد در جنوب غربی حلب به دستاوردهای مهمی دست یافتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع نظامی روس دیروز (پنجشنبه، 20 آبان/ دهم نوامبر) از پیشروی قابل توجه ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن در منطقه ضاحیه الاسد در جنوب غربی حلب خبرداد.

این منبع گفت: "ارتش سوریه در نبردی سنگین در مرکز ضاحیه الاسد موفق شد با محاصره تروریست ها از سه محور بیش از دو سوم این منطقه را آزاد کند. این عملیات همزمان با ادامه عملیات نظامی در جبهه منیان در حومه غربی حلب انجام شد".

در همین حال کمال الجفا کارشناس امور راهبردی از حلب به شبکه روسیا الیوم تصریح کرد: "ارتش سوریه با ردیابی، نظارت و هدف قراردادن مسیر تدارکاتی و امدادی و مواضع تروریست‌های النصره و همپیمان های آن شکست های سنگینی را به تروریست ها وارد کرد. این درگیری ها به طور مستقیم در مناطق منیان، ضاحیه الاسد و راشدین و ارض جبس در حومه جنوبی حلب ادامه داشت."

وی افزود: "یگان‌های ارتش سوریه با همکاری نیروهای هم‌پیمان آن، کنترل کامل مجتمع مسکونی 1070 دستگاه، مدرسه الحکمه، منطقه 3000 دستگاه و 606 دستگاه را در جنوب غربی حلب باز پس گرفتند.

حمله موشکی ناوهای روسیه به تروریست ها در حلب 

این کارشناس استراتژیک، از حمله موشکی ناوهای جنگی روسیه مستقر در سواحل سوریه و  شلیک چندین فروند موشک کالیبر به اهداف تروریست ها در مناطق غربی حلب و باب شرقا خبر داد و گفت که این اقدام نشانه آمادگی این ناوگروه برای آغاز عملیات گسترده نظامی در شهر حلب است.

به گفته الجفا "مرحله آماده سازی نیروها برای ورود به مرحله "خورد کردن استخوان های" گروه تکفیری در شهر راهبردی الباب تکمیل شده است. وی در عین حال خاطرنشان کرد که ترکیه تلاش می کند نفوذش را برای حمایت از گروههای مسلح وابسته خود تقویت کند و جای پایی در حل و فصل های سیاسی آینده به منظور پایان دادن به طرح به اصطلاح کردهای جدایی طلب برای خود بیابد.

کمال الجفا کارشناس امور راهبردی سوری خاطرنشان کرد: "درصورت تسلط ارتش سوریه بر شهر الباب، رویای آمریکا، ترکیه و حتی عربستان به پایان خواهد رسید و دولت سوریه دوباره اقتدار و حاکمیت خود را در شمال این کشور گسترش خواهد داد. این امر همچنین به طور کامل به رویاها و خیال پردازی های گروه های مسلح سوریه پایان می دهد.

شهر حلب که زمانی قطب صنعتی سوریه محسوب می‌شد، در حال حاضر به عرصۀ جنگی تمام‌عیار میان نیروهای سوری و گروه‌های تروریستی تبدیل‌شده است.
این شهر از سال 1391 به دو بخش غربی و شرقی تقسیم‌شده که بخش غربی آن تحت کنترل سربازان سوری و بخش شرقی آن در تصرف گروه‌های تروریستی است.
دولت سوریه و روسیه تاکنون چندین بار توقف حملات هوایی خود را در حلب تمدید کرده‌اند تا معارضینِ و همچنین غیرنظامیان فرصت خروج از شهر را داشته باشند و از این طریق تلفات غیرنظامیان کاهش یابد.

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها