لشکر کشی ترکیه به مرزهای عراق؛ دخالت نظامی در راه است؟

لشکر کشی ترکیه به مرزهای عراق؛ دخالت نظامی در راه است؟
جمعه 21 آبان 1395 - 22:44

یک پایگاه وابسته به اخوان المسلیمن مصر، به نقل از منابعی که آنان را از مسئولان ترکیه معرفی کرده است، از احتمال جدی مداخله نظامی ترکیه در شمال عراق خبر داد.

.
به گزارش پایگاه خبری العالم، پایگاه اخوانی «عربی 21» مصر، که از حامیان دولت اخوانی اردوغان است، نوشت با توجه به تحولات  نظامی بعشیقه، تلعفرو موصل  احتمال مداخله نظامی ترکیه در شمال عراق بسیار زیاد است. این پایگاه افزود شواهد و قرائن از احتمال مداخله نظامی زودهنگام ترکیه در شمال عراق برای اجرای طرح هایی که مورد قبول دولت بغداد واقع نشده است، خبر می دهد. ارتش ترکیه دیروز پنج شنبه همچنان به اعزام نیروهای نظامی خود به مرزهای عراق ادامه داد.

خبرگزاری آناتولی نیز با اشاره به بیانیه رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه اعلام کرد تانک ها، خودروهای زرهی و نیروهای پیاده نظام به پادگان های نظامی نزدیک  مرزها رسیده اند. خلوصی آکار، رئیس ستاد ارتش ترکیه، نیز برای سرکشی بر فرایند عملیات مبارزه با تروریسم و حفظ مرزها  به منطقه وارد شده و از سلاح های توقیف شده در عملیات ارتش در جنوب ترکیه بر ضد حزب کارگران کردستان، بازدید کرده است.
در همین حال، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، از تبدیل شهر سنجار واقع در شمال عراق به جایی مانند منطقۀ قندیل که پایگاه پ ک ک است، هشدار داد و به مداخله نظامی تهدید کرد.  فکری ایشیق، وزیر دفاع ملی ترکیه، نیز در دیدار با سفیر عراق در آنکارا بر مخالفت ترکیه با استقرار نیروهای پ ک ک در منطقۀ سنجار عراق تاکید کرد.
 

217
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها