کمیسیون اروپا: ترامپ خطرناک است!

کمیسیون اروپا: ترامپ خطرناک است!
شنبه 22 آبان 1395 - 08:22

رئیس کمیسیون اروپا، انتخاب "دونالد ترامپ" به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا را برای روابط اتحادیه اروپا با این کشور خطرناک دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "ژان کلود یونکر" در نشستی در لوکزامبورگ اظهار داشت: فردی که در انتخابات آمریکا پیروز شده، اتحادیه اروپا و روشهای کار آن را نادیده گرفته است.
وی افزود: انتخاب ترامپ، روابط دو قاره را به صورت اساسی در معرض خطر قرار داده است.
یونکر از مهمترین و بانفوذترین شخصیتهای اروپایی به شمار می آید، و اظهارات او برخلاف اکثر دیپلماتها و سران اروپایی است که برای همکاری با دونالد ترامپ اعلام آمادگی کرده اند.
یونکر با هشدار درباره "پیامدهای وخیم" اظهارات ترامپ درخصوص سیاست امنیتی، ادعاهای ترامپ را یادآور شد که گفته بود، معتقد است بلژیک -که مقر اتحادیه اروپا و ناتو در آن قرار دارد- یک شهر است و نه کشور!
یونکر با بیان اینکه آمریکایی ها معمولا اهمیتی به اروپا نمی دهند، گفت: نیازمند آن هستیم که به رئیس جمهور منتخب (آمریکا) یاد بدهیم، اروپا چیست و چگونه کار می کند.
این دیپلمات ارشد اروپایی اظهار داشت: تا پایان گشت و گذار ترامپ در دنیایی که آن را نمی شناسد، جهان 2 سال را تلف خواهد کرد.
یونکر پنجشنبه گذشته نیز مواضع ترامپ درخصوص تجارت جهانی، تغییرات آب و هوا و امنیت غرب را زیر سؤال برد.
"مارتین شولتز" رئیس پارلمان اروپا هم قبل از اعلام پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، در مصاحبه ای گفته بود که پیروزی وی مشکلی برای کل دنیا خواهد بود.
"فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر امورخارجه آلمان هم در 4 آگوست، ترامپ را فردی متعصب دانست که در حال نفرت پراکنی است.

پربیننده ترین خبرها