تازه ترین گزارش العالم از نبرد حلب+ ویدیو

شنبه 22 آبان 1395 - 15:18

حلب (العالم) ـ ارتش سوریه و هم پیمانانش پس از درگیری های شدید با عناصر مسلح موسوم به جیش الفتح، منطقه "ضاحیه الاسد" و منطقه "منیان" در غرب حلب را آزاد کردند. این در حالی است که گروه های مسلح یکدیگر را متهم به فرار از جبهه می کنند.

خبرنگار العالم در حلب سوریه با اشاره به ادامه عملیات ارتش سوریه و هم پیمانانش در جنوب غرب حلب، گزارش داد: ارتش سوریه در نبرد با تروریست ها روستای منیان را به تصرف خود درآورد و در حال پیشروی به سمت "ضاحیه الاسد" است. همزمان خطوط دفاعی گروه های مسلح در مقابل پیشروی یگان های نفوذی در غرب حلب نیز در هم شکست.
یکی از نیروهای مستقر در محور یادشده به خبرنگار العالم گفت: "عملیات ارتش سوریه و هم پیمانانش در حمله به مواضع گروه های مسلح در ضاحیه الاسد با موفقیت اجرا شد و چند مجموعه ساختمانی به تصرف ارتش درآمد."
هواپیماها با گشت زنی دایم بر فراز میدان عملیاتی، در کنار توپخانه و موشک اندازها، خط مقدم و خطوط امدادرسانی گروه های مسلح را که در ساختمان های اطراف سنگر گرفته و از آنجا به محله های حلب تیراندازی می کنند، زیر آتش سنگین خود قرار داده اند.

خطوط دفاعی عناصر مسلح در حلب به هم ریخت
پیشروی های ارتش سوریه و هم پیمانانش در غرب حلب، خطوط دفاعی عناصر مسلح را به هم ریخته و فرماندهان آنها را بر آن داشته تا یکدیگر را متهم به خالی کردن خط مقدم و فرار کنند.
عناصر مسلح در یک پیام صوتی ضبط شده به فرار همقطاران خود از خطوط مقدم اذعان کرده و در این پیام آمده است: "ما الان در جبهه حلب هستیم و افراد از خط مقدم فرار می کنند نیروها از کمبود مهمات و تجهیزات و فرار همقطارانشان شکایت دارند."
خبرنگار العالم گزارش داد که ارتش سوریه به پیشروی چشمگیری در منطقه ضاحیه الاسد در غرب حلب دست یافته و گروه های مسلح دچار اختلاف شده و صفوفشان فروپاشیده و از برخی مناطق به سمت حومه غربی حلب و حومه ادلب پا به فرار گذاشته اند.

208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها