جریمه 120 میلیونی به‌خاطر بر نداشتن نقاب!

جریمه 120 میلیونی به‌خاطر بر نداشتن نقاب!
شنبه 22 آبان 1395 - 18:33

یک دادگاه ایتالیایی، زن مسلمانی را به علت برنداشتن روبند در یک مکان عمومی جریمه کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از تلویزیون دولتی ایتالیا، این زن 40 ساله ایتالیایی که آلبانیایی الاصل بوده و در منطقه " سان وتو التالیامنتو" در شمال شرق این کشور زندگی می کند، 20 اکتبر گذشته برای شرکت درنشستی در سالن وابسته به شهرداری بوردینونه در شمال شرق حاضر شده و به درخواست های مکرر " آنتونیو دی بیشیله" شهردار منطقه برای برداشتن نقاب از چهره اش توجه نکرده بود.
به نوشته خبرگزاری آناتولی، منبع یاد شده افزود که مخالفت این زن، باعث شد که ماموران پلیس شهرداری وارد عمل شده و وی را از سالن اخراج کنند و شهردار نیز طبق قانون از این زن به مسوولان قضایی شکایت کرد.
دادگاه ایتالیا درحکمی اولیه این زن را به چهار ماه حبس محکوم کرد، سپس همان موقع، این مجازات را با جریمه نقدی به مبلغ 30 هزار یورو تغییر داد.
به موجب قانون 152 مصوب سال 1975 درایتالیا، استفاده از کلاه های محافظ و یا هرنوع پوششی که مانع از شناسایی هویت فرد در یک مکان عمومی شود، ممنوع است.
طبق قانون ایتالیا، درصورتیکه فرد محکوم خطری برای جامعه محسوب نشود، دادگاه می تواند یک مجازات را با جریمه مالی جایگزین کند.
اسلام بعد از مسیحیت کاتولیک، دین دوم در ایتالیا به شمار می رود. طبق جدیدترین آمارهای صادره از سوی مرکز ملی آمار ایتالیا، تعداد مسلمانان در ایتالیا یک میلیون و 613 هزار نفر است که 150 هزار نفر از آنان تابعیت ایتالیایی و بقیه آنان، اقامت قانونی دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها