پیش‌بینی استیضاح ترامپ توسط کسی که پیروزی‌اش را پیش‌بینی کرد!

پیش‌بینی استیضاح ترامپ توسط کسی که پیروزی‌اش را پیش‌بینی کرد!
يکشنبه 23 آبان 1395 - 16:34

آلن لیختمن، استاد علوم سیاسی آمریکایی، از معدود افرادی که بر پیروزی ترامپ پافشاری می کرد، اکنون پیش بینی کرده است که ترامپ احتمالا استیضاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، واشنگتن پست نوشت لیختمن از سیستمی بر پایه داده های تاریخی که خودش آن را «کلیدهای» پیش بینی پیروز انتخابات می نامد استفاده می کند. او این کلیدها را پیش تر و به طور کامل در کتاب «پیش بینی رییس جمهور بعدی: کلیدهای ورود به کاخ سفید 2016» شرح داده است. بر اساس نظریه او، این کارکرد حزب حاکم است که نشان می دهد کدام حزب پیروز انتخابات خواهد شد و عملکرد باراک اوباما در دوره دوم، توازن آرا را به نفع ترامپ تغییر داد.

لیختمن که بر خلاف تقریبا تمام نظر سنجی ها اصرار داشت ترامپ پیروز می شود، یک پیش بینی دیگر هم در مورد او دارد: اگر ترامپ انتخاب شود، به تدریج توسط کنگره که زیر کنترل جمهوری خواهان است استیضاح خواهد شد؛ زیرا اعضای کنگره ریاست جمهوری مایک پِنس (معاون ترامپ) را که یک شخصیت جمهوری خواه برجسته و استاندارد است، ترجیح می دهند.

او می افزاید: «می خواهم یک پیش بینی دیگر داشته باشم. این بر اساس سیستم نیست، بلکه فقط حدس خودم است. آنها ترامپ را به عنوان رییس جمهور نمی خواهند؛ چون نمی توانند او را کنترل کنند. او غیرقابل پیش بینی است. آنها پنس را دوست دارند، یک جمهوری خواه کاملا منضبط، محافظه کار و قابل کنترل. من کاملا مطمئنم که ترامپ بهانه لازم برای استیضاح را می دهد، چه با انجام کاری که امنیت ملی را به خطر بیاندازد، یا این که به کسب و کار خودش کمک کند».

جالب توجه است که تمام پیش بینی های لیختمن از سال 1984 (1363 هجری شمسی) تا کنون درست از آب درآمده است. در روش او 13 پرسش با جواب های «درست/ غلط» مطرح می شود و هیچ رابطه ای با پیش بینی های براساس نظرسنجی یا آماری ندارد. تنها اشتباه لیختمن در این 32 سال به انتخابات سال 2000 برمی گردد که او ال گور را انتخاب کرد، اما علی رغم کسب رای مردمی بیشتر توسط او، این جرج بوش پسر بود که به لطف سیستم رای گیری الکترال پیروز انتخابات شد.

البته لیختمن در مورد استیضاح ترامپ تنها نیست. دیوید بروکس، تحلیل گر نیویورک تایمز، هم می گوید استیضاح یا استعفای ترامپ طی سال آینده، محتمل خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها