اروپا در مقابل ترامپ توافق هسته‌ای را تقویت می‌کند

اروپا در مقابل ترامپ توافق هسته‌ای را تقویت می‌کند
دوشنبه 24 آبان 1395 - 06:21

وزیران خارجۀ اتحادیۀ اروپا اعلام کردند با توجه به نتایج انتخابات اروپا تصمیم دارند بودجۀ دفاعی خود را افزایش دهند و توافق های مربوط به تغییرات آب و هوا و برنامۀ هسته ای ایران را تقویت کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، به نقل از اسکای نیوز، وزیران خارجۀ اتحادیۀ اروپا این نتایج را پس از جلسه ای اعلام کردند که برای بررسی روابط این اتحادیه با آمریکا پس از پیروزی ترامپ تشکیل شده بود.
میروسلاو لایچاک، وزیر خارجۀ اسلواکی که کشورش ریاست دوره ای اتحادیۀ اروپا را بر عهده دارد، گفت: «می دانیم که آمریکا در قبال این مسائل موضعی عملی و جدی تر خواهد داشت، پس ما هم در اتحادیۀ اروپا باید موضعی عملی و جدی تر داشته باشیم».
لایچاک افزود: «البته هیچ یک از شرکت کنندگان دربارۀ نتیجۀ انتخابات آمریکا یا آمادگی همکاری با این کشور ابراز تردید نکرد».
ترامپ در تبلیغات انتخاباتی اش گفته بود تضمین های امنیتی برای همپیمانان اروپاییش را مشروط خواهد کرد. او از توافق نامۀ پاریس برای مبارزه با تغییرات آّب و هوایی و توافق هسته ای ایران نیز انتقاد کرده بود.
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، نیز اعلام کرد وزیران خارجه و دفاع اتحادیۀ اروپا، روز دوشنبه، تقویت توانایی های مشترک دفاع و امنیتی خود را تصویب خواهند کرد.
در نشستی که یکشنبه شب برای بررسی پیامدهای پیروزی ترامپ برگزار شد، وزیران خارجۀ بریتانیا، فرانسه و مجارستان شرکت نکردند تا روشن شود که کشورهای اروپایی دچار شکاف اند. ویتولد واشیکوفسکی، وزیر خارجۀ لهستان، نیز گفت: «اروپا مشکلات متعددی دارد که آمریکا در میان آن ها نیست».
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها