ترکیه مرز خود را با سوریه بست

ترکیه مرز خود را با سوریه بست
دوشنبه 24 آبان 1395 - 17:34

استاندار کلس ترکیه گفت که مرز باب السلامه که به شمال حلب منتهی می شود پس از درگیری میان گروه های تروریستی احرار الشام و الجبهه الشامیه در اعزاز، بسته شده است.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، اسماعیل چاتاکلی افزود که به خاطر تحولات در بخش سوری مرز، این گذرگاه به طور موقت در برابر محموله های انسان دوستانه و تجاری بسته شده است. 

پایگاه اینترنتی راشا تودی به نقل از منابع امنیتی کشور ترکیه گزارش کرد که هنوز مشخص نیست که این گذرگاه چه وقت بازگشایی خواهد شد.

مقام های ترکیه این تصمیم را پس از آن اتخاذ کردند که به گفته آنان احرار الشام و دیگر گروه های تروریستی صبح دوشنبه به مواضع الجبهه الشامیه در اعزاز در شمال حلب حمله کردند و برخی از منابع از بازداشت شماری از سران جبهه خبر داده اند.

"اتاق یاری مظلوم" که پیشتر توسط ارتش آزاد تشکیل شده بود اعلام کرد که این عده به خاطر شرکت عده ای از اعضای به اصطلاح انقلاب سوریه در زمینه اعطای تجهیزات و اطلاعات جنگی به گروه های شبه نظامی جدایی طلب بازداشت شده اند. 

این اتاق هسته های نیروهای سوریه دمکراتیک را به انفجار خودرو بمب گذاری شده در شهر اعزاز متهم کرد.

همچنین با اشاره به اینکه هر طرف که مانع عملیات این اتاق شود هدف قرار خواهد داشت، تهدید کرد که به اصطلاح مزدوران شبه نظامیان جدایی طلب را ریشه کن خواهد نمود تا عبرتی برای خائنین باشد.   

گزارش هایی نیز حاکی از آن است که درگیری به خاطر مخالفت الجبهه الشامیه با تحویل اداره گذرگاه باب السلامه به احرار الشام بوده است.

206-9

پربیننده ترین خبرها