اطلاعات جدید دربارۀ قاتل عرفات در هفتمین کنگرۀ فتح

اطلاعات جدید دربارۀ قاتل عرفات در هفتمین کنگرۀ فتح
دوشنبه 24 آبان 1395 - 23:05

العالم - فلسطینی ها پیش بینی می کنند هفتمین کنگرۀ جنبش فتح با افشای جزئیات جدیدی از پروندۀ تحقیق در ترور یاسر عرفات، رئیس سابق فلسطین همراه باشد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، محمود عباس در دوازدهمین یادوارۀ مرگ یاسر عرفات اعلام کرد عامل مرگ او را می شناسد و کمیتۀ تحقیق به زودی نتایج به دست آمده را اعلام خواهد کرد.
اگرچه عباس از کسی نام نبرد اما برخی منابع احتمال می دهند که فرد مورد نظر او محمد دحلان، مسئول سابق امنیتی جنبش فتح باشد.
مسئولان جنبش فتح از ارائۀ اطلاعات بیشتر خودداری کردند و گفتند که فقط عباس از جزئیات موضوع خبر دارد.
سرلشکر توفیق الطیراوی رئیس کمیتۀ تحقیق در مرگ یاسر عرفات هم درگفت و گو با روسیا الیوم گفت که تحقیقات هنوز به اتمام نرسیده است و این کمیته مطلب جدیدی برای بازگو کردن در کنگرۀ فتح ندارد.
امین مقبول عضو شورای انقلابی جنبش فتح نیز در همین زمینه گفت که هیچ ایده ای دربارۀ اظهارات محمود عباس ندارد و هیچ چیز دربارۀ این پرونده نمی داند.
عبدالمجید سویلم تحلیل گر سیاسی فلسطینی به روسیاالیوم گفت اظهارات محمود عباس نشان می دهد که کمیتۀ تحقیق به نتایج جدیدی رسیده و افزود: ارائۀ پروندۀ تحقیق یکی از برنامه های کنفرانس است و نتایج آن نشان می دهد که اسرائیل مسئول مرگ عرفات بوده و در عین حال، وسایل و روش های تحقیق نیز توضیح داده می شوند.
وی دربارۀ خودداری جنبش فتح از اظهار نظر صریح دربارۀ قصدشان از ارائۀ پروندۀ تحقیق در هفتمین کنگره شان، سویلم گفت که مسئولان این جنبش نمی توانند اطلاعات خود را بدون رعایت مقدمات لازم در اختیار رسانه ها قرار دهند و نمی توان بر اساس اظهارات عباس، دحلان را متهم کرد.

202-9 

پربیننده ترین خبرها