داعش،پیش از فرار از شهرتاریخی نمرود با آن چه کرد؟

سه شنبه 25 آبان 1395 - 12:08

عناصر تروریست داعش، مهم ترین آثار باستانی شهر تاریخی نمرود را نابود کردند و مهم ترین گنج ها و عجایب تمدن امپراتوری چند هزار سالۀ آشور را به باد دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شهر تاریخی نمرود که به نام "کلحو" نیز شناخته می شود، دارای آثاری باستانی بود که قدمتِ آن ها به 3 هزار سال پیش از میلاد مسیح می رسید؛ اما گروه تروریستی داعش، پس از اشغال این شهر در ماه مارس سال 2015، آثار تاریخی و باستانی این شهر را نابود کردند.

به نوشتۀ روزنامۀ "تایمز" عکس های ماهواره ای، این نگرانی را تشدید می کند که عناصر داعش، "الزقوره" یا "زیگورات" را نیز منهدم کرده باشند. الزقوره، معبدی تاریخی است که قدمت آن به 2900 سال پیش می رسد و به عنوان هیجان انگیزترین و معروف ترین هرم در سرزمین بین النهرین شناخته می شود و آن را از عجایب شهر نمرود می شمارند.

الزقوره پیش از آن که به دست داعش بیفتد

نیروهای عراقی، روز یک شنبه، از بیرون راندن داعش از شهر نمرود، پایتخت امپراتوری آشوریان خبر دادند و تاکید کردند این شهر که در نزدیکی شهر موصل قرار گرفته است، پس از درگیری های شدید با عناصر تروریست داعش، آزاد شد.

تخریب مجسمه های شهر نمرود توسط داعش

گروه تروریستی داعش، پیش از این، ویدئوهایی از عناصر خود را منتشر کردند که در حال تخریب مجسمه های تمدن آشوریان با استفاده از پتک و ابزار سنگین بودند.

در حال حاضر، هنوز چند مکان تاریخی که به تمدن آشوریان مربوط می شود، در اشغال تروریست های داعش است که از میان آن ها می توان به آثار باستانی نینوا و خورساباد و همچنین شهر بیابانی "الحضر" اشاره کرد که قدمت آن به دو هزار سال پیش باز می گردد و به سبب واقع شدن معبدی با ستون های دورۀ رومیان در آن، مشهور است.

تخریب الحضر

 

 

 

شهر نمرود، آن گونه که بود..

205

پربیننده ترین خبرها