سردار حاجی‌زاده در دانشگاه امیرکبیر:

به کوری چشم آمریکا موشک‌های ما صدها برابر شده

به کوری چشم آمریکا موشک‌های ما صدها برابر شده
سه شنبه 25 آبان 1395 - 13:32

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه برخی می‌گویند چرا آزمایش موشکی انجام می‌دهید و در امور دفاعی سرمایه‌گذاری می‌کنید، گفت: اینها می‌گویند موشک‌ها را تست و آزمایش نکنید اما به کوری چشم آمریکا موشک‌های ما صدها برابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید طهرانی‌مقدم که به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار داشت: این نوع جلسات، جلسات تذکر است، نه از جنس مراسمی که برای درگذشتگان استفاده می‌کنیم، از این جهت که این مجلس، مجلس شهید است.
وی ادامه داد: شهدا برای اسلام، انقلاب و آرمان‌های امام(ره) رفتند. این تذکری است که باید حواسمان را جمع کنیم که چه گوهرهایی تقدیم کردیم.
حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه باید به میثاق و عهدمان با شهدا پایبند باشیم، اظهار داشت:‌ باید از آنچه که شهدا برایمان به ارث گذاشته‌اند، مراقبت کنیم. وقتی با جوانان مواجه می‌شوم می‌پرسند چطور می‌توانیم یک طهرانی‌مقدم، باکری، خرازی و کاظمی باشیم. در سخنرانی‌ها طوری مطرح می‌شود که انگار آنها دست‌نیافتنی هستند، اما ما طهرانی‌مقدم‌های بالقوه در کشور زیاد داریم و بالفعل‌ شدن آنها بستگی به خودشان دارد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت:‌ می‌شود طهرانی‌مقدم شد اما راهش سخت و مشکل است، شهید طهرانی مقدم قریب به 31 سال عمر پربرکت خود را گذاشت تا توانست یکی از مسائل مهم کشور را حل کند.
* تک‌تک نیروهای مستعد، نخبه و با زمینه می‌توانند طهرانی‌مقدم شوند
وی با تأکید بر اینکه دفاع، امنیت و موشک‌های بالستیک مسائل مهمی هستند، خاطرنشان کرد: ما طهرانی‌مقدم‌ها را تنها برای مسائل دفاعی و نظامی نیاز نداریم، معضلات زیادی در کشورمان وجود دارد. تک‌تک نیروهای مستعد، نخبه و با زمینه می‌توانند طهرانی‌مقدم شوند.
حاجی‌زاده اضافه کرد: در روزهای اول، طهرانی‌مقدم مشکلی که داشت این بود که توپخانه 130 میلی‌متری را 5 کیلومتر بیشتر افزایش برد دهد. وقتی می‌خواستیم در جنگ بر روی بصره منور بزنیم، تنها یک‌‌سوم بصره روشن می‌شد. روزهای اول با این مسائل روبرو بودیم.
وی ادامه داد:در زمان جنگ هیأتی که به سوریه رفته بود، ارتش سوریه برای آنها دو نوع موشک اسکات بی و فراگ 7 را به نمایش گذاشته بود. همه مسئولان اطراف موشک اسکات بی جمع شده بودند چون ابهت زیادی داشت، اما طهرانی‌مقدم به دنبال گرفتن فراگ 7 بود؛ چراکه یکی از مسائل او افزایش برد 27 کیلومتر به 33 کیلومتر بود و راکت فراگ، 70کیلومتر برد داشت.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه بیان داشت: عزیزانی که در دوران جنگ مسئول بودند خبر دارند درست است که ملت ما شعار «جنگ جنگ تا پیروزی» می‌داد اما امام(ره) شعار جنگ جنگ تا رفع فتنه می‌داد. مسئولان در جنگ می‌گفتند عملیات بزرگ انجام دهیم، ما مذاکره می‌کنیم و آن را تمام می‌کنیم. به خاطر همین موضوع برنامه طولانی‌مدت نداشتیم و با طهرانی‌مقدم بحث می‌کردیم.
وی با تأکید بر اینکه یکی از مسائلی که باعث شد در انتهای جنگ کم بیاوریم، این بود که نگاه طولانی‌مدت نداشتیم و در این باره تصریح کرد: ما دو سکوی پرتاب و 8 موشک داشتیم که سوری‌ها به ما آموزش داده بودند و لیبی‌ها به ما تجهیزات داده بودند. البته لیبی‌ها بعداً خیانت کرده و تجهیزات را غیرعملیاتی کردند.
حاجی‌زاده ادامه داد:‌ از همان اول شهید طهرانی‌مقدم به دنبال مهندسی معکوس بود و در مقابل فشارها و بی‌مهری‌ها استقامت می‌کرد و مزیت این شهید همین بود.
وی با تأکید بر اینکه نسبت نخبه‌های کشور نسبت به اول انقلاب صدها برابر شده است، عنوان کرد: اینکه می‌گوییم شهید طهرانی مقدم بالقوه زیاد داریم، واقعاً زیاد است. اگر می‌بینیم در حوزه کشاورزی و صنعت مشکل داریم به خاطر نوع نگاه است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اینکه تنوع در موشک‌ها خیلی پرتعداد است، بیان داشت: شهید طهرانی‌مقدم نقش نخ تسبیح برای قرار دادن دانه‌ها کنار هم را داشت. این شهید توانست تنهایی همه این کارها را انجام دهد. هر کدام از ما اگر بتوانیم در برابر مشکلات و بی‌مهری‌ها ایستادگی کنیم همان اتفاق می‌افتد.
حاجی‌‌زاده تصریح کرد: طرف فارغ‌التحصیل از بهترین دانشگاه‌های جهان است، می‌گوید شرایط فراهم نیست و می‌خواهم به خارج بروم، اگر طهرانی‌مقدم می‌خواست این‌گونه فکر کند باید ذلت را می‌پذیرفت.
وی با تأکید بر اینکه 30 سال با طهرانی‌مقدم از نزدیک زندگی کرده‌ام، گفت‌: فرش قرمز برای این شهید پهن نکرده بودند. دوره‌ای تحت فشار لیبیایی‌ها بودیم. مغرور بودند و بچه‌ها به خاطر فشار می‌خواستند به یگان‌های عملیاتی بروند، همین فشاری که به مدافعان حرم می‌آورند. سال 72 و 73 بود که اولین موشک‌های ساخت داخل بیرون آمد، اما موشک‌های دوربرد طول کشید.
* برای حل مشکلات، نباید به دنبال فرش قرمز باشیم
فرمانده نیروی هوافضای سپاه بیان داشت:‌ اگر می‌خواهیم معضلات و مشکلات را حل کنیم به دنبال فرش قرمز نباید باشیم. همه مسائل موشکی و نظامی نیست، هر کسی در هر حوزه‌ای می‌تواند کار کند، اما تحمل سختی عزم و اراده می‌خواهد.
حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه همان‌طور که در دوران جنگ برخی ایستادگی کردند و مجروح و شهید شدند، امروز هم باید بایستیم، در این باره بیان داشت: دو تفکر در کشور وجود دارد، یک تفکر مسیر انقلابی است که تکیه بر داخل دارد که روی آن کارهای نظامی در حوزه‌های زمینی و دریایی و پدافند هوایی و طهرانی‌مقدم است. تفکر دوم این است که عده‌ای تصور می‌کنند که باید به سمت غرب رفت و با آنها سازش کرد.
وی ادامه داد: بحث من سیاسی نیست، بنده عرض می‌کنم یک نمونه در ایران، منطقه و دنیا بیاورید که با سازش با آمریکا مشکلاتش حل شده باشد، اما مشکلات زیادی وجود دارد که حل نشده است، مانند کشور مصر.
* آمریکایی‌ها برنامه مفصلی در منطقه دارند
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها برنامه مفصلی در منطقه دارند، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های آمریکا از بین بردن ارتش‌ کشورهای اسلامی است.
وی افزود: در حمله ناتو و آمریکا به لیبی، ارتش آن کشور را از بین بردند. سلاح‌های استراتژیک ارتش سوریه را نابود کردند. کارخانه‌ای که ایران در حلب برای سوریه ساخته بود، موشک‌های زمین به زمین که از آن در فلسطین و حزب‌الله استفاده می‌شد، کجا است؟! ارتش عراق کجاست؟ بخشی از این ارتش را آمریکا و بخش دیگر را داعش بلعید. با ایران هم می‌خواستند این کار را بکنند.
حاجی‌زاده افزود: با قبول قطعنامه در جنگ معادلات آمریکا به‌هم خورد. قرار بود ما آنقدر با ارتش عراق بجنگیم تا هردو تمام شویم. در دوره صدام و زمان حمله آمریکا برای آزادسازی کویت تعداد زیادی از کسانی که بعدها در فتنه‌ها نقش داشتند گفتند ما در کنار صدام با آمریکا بجنگیم، اما رهبر انقلاب اجازه ندادند.
وی ادامه داد: در زمان مبارزه با طالبان ما نظامیان می‌خواستیم با آنها بجنگیم و حتی کنار مرزها صف‌آرایی کردیم تا هرات را بگیریم، اما رهبری اجازه این کار را ندادند. قرار بود در باتلاقی فرو برویم که نمی‌توانستیم از آن بیرون بیاییم.
* اگر می‌رفتیم در باتلاق عراق و سوریه گرفتار می‌شدیم
فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: در مورد ایجاد داعش و تکفیر در سوریه و عراق یکی از سوالات حزب‌اللهی‌ها این بود که چرا ما به آنجا نمی‌رویم، پاسخ می‌دهم که در جلسات خصوصی هم مایل بودیم تیپ  و لشکر ببریم و کار را تمام کنیم، اما رهبری فرمودند حضورتان فقط مستشاری باشد. اگر می‌رفتیم در باتلاق عراق و سوریه گرفتار می‌شدیم و بعد از گذشت زمان به عنوان اشغالگر معرفی می‌شدیم و نتیجه آن جنگ فرسایشی بود.
* برخی می‌گویند چرا آزمایش موشکی انجام می‌دهید
حاجی‌زاده گفت: برخی می‌گویند چرا آزمایش موشکی انجام می‌دهید و در امور دفاعی سرمایه‌گذاری می‌کنید! می‌گویند موشک‌ها را تست و آزمایش نکنید! به کوری چشم آمریکا موشک‌های ما ده‌ها و صدها برابر شده است. کسانی که در داخل در مورد توپ و تانک و موشک حرف می‌زنند متوجه باشند این خواسته غرب است.
* امروز صادرکننده انواع مختلف رادار هستیم
وی ادامه داد: زمانی واردکننده رادار بودیم، اما امروز صادرکننده انواع مختلف رادار هستیم. موشک‌ها از ایده تا محصول داخلی هستند. در زمینه پهباد از بسیاری از کشورهای تراز اول جلو افتادیم. بمب‌هایمان هوشمند و دقیق است، تنها بخشی از این محصولات رسانه‌ای شده است و بخش دیگری را رسانه‌ای نکرده‌ایم.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: منتظر دولت و مسئولان نباشید، دولت قادر نیست تمام مسائل را حل کند، با اقیانوسی از نیروهای نخبه روبرو هستیم که قادر به سازماندهی آنها نیستیم. بیایید همت کنیم و طوری حرف بزنیم که کسی که درسش تمام شده و 20 سال پول مردم را خورده است و می‌خواهد خارج از کشور برود، کارش ضدارزش تلقی شود. نیروی جوان را باید تبدیل به فرصت کنیم و ریسک‌پذیری‌ خود را بالا ببریم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها