اردوغان به رئیس پارلمان اروپا:تو هیچ نیستی،گستاخ!

اردوغان به رئیس پارلمان اروپا:تو هیچ نیستی،گستاخ!
سه شنبه 25 آبان 1395 - 14:40

رئیس جمهور ترکیه، ضمن تهدید به انصراف از اتحادیه اروپا، خطاب به رئیس پارلمان اروپا گفت: "ای گستاخ! تو آن جا، هیچ چیز جز رئیس پارلمان نیستی!"

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزیران امورخارجۀ کشورهای اتحادیۀ اروپا برای بررسی تعلیق مذاکرات مربوط به پیوستن ترکیه به این اتحادیه تشکیل جلسه دادند، زیرا اقدامات دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام را مغایر با اصول دموکراسی ارزیابی می کنند.

به نوشتۀ وبگاه عربی 21، رجب طیب اردوغان، ضمن انتقاد شدید از "مارتین شولتز" رئیس پارلمان اتحادیه اروپا گفت: "و اما تو ای گستاخ، ببین؛ تو، آن جا، هیچ چیز جز یک رئیس پارلمان نیستی. تو که باشی که بخواهی از طرف ترکیه تصمیم بگیری؟"

وی افزود: "این ملت، خودش برای خودش تصمیم می گیرد و بندِ نافش را خودش می بُرد". 

شولتز یک شنبه گذشته گفته بود که اتحادیه اروپا باید به فکر "تدابیری اقتصادی" در این مجال باشد؛ که مسئولان ترک، آن را به مثابۀ تهدید به تحریم اقتصادی دانستند.

اردوغان سپس در سخنانی که به صورت زنده از تلویزیون ترکیه پخش شد، تهدید کرد که ترکیه، تا پایان سال جاری میلادی صبر می کند و پس از آن، موضوع پیوستن به اتحادیه اروپا را به همه پرسی خواهد گذاشت.

اردوغان تصریح کرد: مردم، فصل الخطاب هستند، حتی انگلیس نیز در این خصوص، به نظر مردم رجوع کرد. بریتانیا گفت.. بیا (از اتحادیه اروپا) برویم و رفت.

رئیس جمهور ترکیه همچنین تهدید کرد که مجازات اعدام را به قوانین جزایی ترکیه برمی گرداند؛ اقدامی که به هرگونه امید برای پیوستن به اتحادیه اروپا پایان خواهد داد. وی تهدید کرد که این موضوع را نیز در همه پرسی می گنجانَد.

پیش بینی می شود که ترکیه، در بهار آینده، اصلاحات قانون اساسی را به رأی بگذارد؛ این اصلاحات، افزایش اختیارات اردوغان را شامل می شود.

205

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها