بشار جعفری:

عربستان حامی تروریسم است

عربستان حامی تروریسم است
چهارشنبه 26 آبان 1395 - 08:15

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد با انتقاد شدید از عربستان، بار دیگر نظام سعودی را به حمایت از گروه های تروریستی فعال در سوریه و عراق متهم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه العالم، بشار جعفری روز سه شنبه هنگام بررسی پیشنویس قطعنامه "وضعیت حقوق بشر در سوریه" در کمیته سوم (حقوق بشر) مجمع عمومی سازمان ملل گفت: آیا نظام سعودی آماده اجرای بندهای پیشنویس قطعنامۀ ضد سوریه است، در حالی که همچنان حقوق بشر را در خود کشور عربستان نقض می کند؟
جعفری افزود: حمایت آل سعود و آل ثانی از گروه های تروریستی برای همگان روشن و مبرهن است، و مدارک ویکیلیکس، گفته های هیلاری کلینتون نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری و جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا و گزارش شرکت تویوتا بیانگر حمایت نظام سعودی و قطر از تروریست های فعال در سوریه است.
بشار جعفری اظهار داشت: هیلاری کلینتون و جو بایدن اذعان کرده اند که نظام سعودی و قطر از تروریست های فعال در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند.

وی افزود: دولت سوریه و روسیه هزاران تصویر ماهواره ای مربوط به خودروهای داعش در سوریه و عراق برای شرکت تویوتا فرستاد، که این شرکت با صدور گزارشی فروش این خودروها به عربستان و قطر را تأیید کرد. 
نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد : گزارش شرکت تویوتا حاکیست که این شرکت 60 هزار خودرو به عربستان ، قطر ، امارات و اردن فروخته است، که این خودروها هم اکنون در اختیار داعش است.

214

پربیننده ترین خبرها