اردن: تصمیم‌های رژیم صهیونیستی بی اعتبار است

اردن: تصمیم‌های رژیم صهیونیستی بی اعتبار است
چهارشنبه 26 آبان 1395 - 09:55

العالم- دولت اردن هرگونه تصمیمی از سوی رژیم صهیونیستی در خصوص مسجد الاقصی را باطل و نامعتبر خواند.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، وزارت اوقاف اردن هرگونه تصمیم رژیم صهیونیستی درخصوص اماکن مقدس در قدس اشغالی از جمله منع پخش اذان در مسجد الاقصی را نامعتبر برشمرد.

"عبدالله العبادی" معاون دبیرکل وزارت اوقاف و مدیر هیئت پیگیری امور قدس و مسجد الاقصی گفت: "براساس قوانین بین المللی، اشغالگران نمی توانند هرگونه تغییر تاریخی در شهر اشغالی تحت کنترل خود ایجاد کنند و همه چیز باید دست نخورده باقی بماند.

کمیته وزارتی رژیم صهیونیستی با پیش‌نویس قانونی که توسط موتی یوگیو عضو حزب راست‌گرای خانه یهودی و شماری دیگر از نمایندگان راست‌گرا ارائه شده بود، موافقت کرد و قرار است این قانون به منظور تصویب نهایی به کنست ارائه شود.

به موجب این قانون، رژیم صهیونیستی اجازه پخش اذان از مساجد قدس را نخواهد داد، به ادعای اینکه صدای اذان موجب آزار و اذیت شهرک نشینان صهیونیست می‌شود.

همچنین به موجب قانون مذکور، پلیس رژیم صهیونیستی می‌تواند موذنین را بازخواست کرده و مورد تحقیق و بازجویی قرار دهد و حتی احکام و جریمه های مالی را نیز بر آن ها اعمال کند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه گذشته با پیش‌نویس این قانون نژاد پرستانه اعلام موافقت کرد.

اردن در سال 1994 میلادی یک پیمان صلح (موسوم به وادی عربه) با رژیم صهیونیستی امضا کرد. بر اساس پیمالن مذکور، اردن بر مکان‌های مقدس مسلمانان و مسیحیان در بخش شرقی بیت‌المقدس از جمله کرانه باختری نظارت می‌کند؛ اردن پس از مصر دومین کشور عربی بود که با رژیم صهیونیستی پیمان صلح امضا کرد. منطقه کرانه باختری رود اردن پیش از اشغال توسط رژیم صهیونیستی در سال 1967، تحت نظارت اردن بود.

پربیننده ترین خبرها