ویدیو: ادامه پیشروی ارتش سوریه در غوطه غربی

چهارشنبه 26 آبان 1395 - 13:29

ارتش سوریه و هم پیمانانش همچنان در حال پیشروی در منطقه "خان الشیح" در غوطه غربی ریف دمشق هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه العالم از ریف دمشق، نیروهای ارتش در این عملیات اقدام به پاکسازی شبکه ای از تونلهای زیرزمینی در مناطق "خربه خان الشیح" و "المدجنه الشرقیه" و ساختمان های پدافند هوایی کردند. تروریست ها از این تونل ها برای حمل و قاچاق سلاح استفاده می کردند.
دارین فضل خبرنگار العالم گزارش داد، یگان های مختلف ارتش سوریه به سرعت وارد غوطه غربی در ریف دمشق شده و به پیروزی های چشمگیری دست یافتند. ارتش پس از تصرف ساختمان های پدافند هوایی و خربه خان الشیح و المدجنه الشرقیه، اقدام به پاکسازی کل منطقه کرده و مواضع جدیدی را به عنوان پایگاهی برای آغاز مراحل بعدی عملیات در این مناطق برای خود ایجاد کرد.
ارتش همچنین یک درمانگاه صحرایی و شبکه ای از تونل ها را کشف کرد که تروریست ها برای حمل و نقل و فرار از حمله های توپخانه ای و نیز گذرگاه های زیرزمینی برای برقراری ارتباط با تروریست های مناطق مجاور از آن استفاده می کردند.
یعرب خیربک، تحلیل گر سیاسی سوری به خبرنگار العالم گفت: "ارتش سوریه، کل منطقه را به محاصره کامل خود درآورده و امکان هر گونه نقل وانتقال یا ارتباط یا فرار گروه های تروریستی موجود در منطقه را از بین برده است. به این ترتیب به زودی شاهد شکست کامل تروریست ها در این مناطق در ادامه در ادامه سلسله شکست هایشان در غوطه غربی خواهیم بود."
با پیشروی ارتش، صفوف گروه های مسلح به طور کامل به هم ریخته و از سوی دیگر امکان شکستن حلقه محاصره برای آنها و فرار به کلی از بین رفته است. به این ترتیب تروریست های خان الشیح فقط دو راه پیش رو دارند. یا به درگیری با ارتش ادامه دهند یا اینکه به آتش بسی نظیر آنچه که در مناطق قدسیا و الهامه هستند، تن بدهند."
محمد العمری، مسئول اطلاع رسانی در وزارت آشتی به خبرنگار العالم گفت: "ما برای تقویت آشتی و آتش بس در منطقه خان الشیح و حل مسأله افراد مسلح یا اخراج آنها از این منطقه در صورت مخالفت با برقراری آتش بس تلاش می کنیم. همزمان ارتش سوریه نیز به عملیات علیه گروه های تکفیری در این منطقه که حاضر به پذیرش آتش بس نیستند ادامه می دهد."
به محض تکمیل عملیات پاکسازی تروریسم در خان الشیح و شهرک های اطراف آن، می توان گفت که ارتباط بین تروریست های این مناطق و جنوب سوریه یعنی حومه درعا و قنیطره با ریف دمشق تا غوطه شرقی به طور کامل قطع خواهد شد.
دارین فضل، خبرنگار العالم از ریف دمشق نیز گزارش داد در این منطقه چند گروه مسلح افراطی زیر پرچم جبهه النصره، از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند، منابع میدانی نیز گفتند تعدادی از عناصر مسلح "احرار الشام" خود را تسلیم ارتش سوریه کرده اند.

208 

پربیننده ترین خبرها