هدف روسیه از عملیات گسترده در شمال سوریه چیست؟

چهارشنبه 26 آبان 1395 - 14:53

روسیه آغاز عملیات نظامی گسترده را در حومۀ ادلب و حمص با مشارکت ناوهواپیمابر کوزنتسوف اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه العالم، هدف روسیه از این عملیات که از صبح دیروز (سه شنبه) آغاز شده، انهدام انبارهای سلاح های کشتار جمعی گروه تروریستی داعش اعلام شده است .
کرملین همچنین تأکید کرد که در حال بررسی مساله توسعه این عملیات برای پاکسازی شهر حلب از تروریست ها است.
سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد، ناو هواپیمابر کوزنتسوف در عملیات ادلب و حمص مشارکت کرده است به نحوی که چند جنگنده سو 33 از عرشه این ناو به هوا برخاسته و چند بار مواضع تروریست ها را در مناطق معرة النعمان ، سراقب ، اریحا و جسر الشغور در استان حلب بمباران کرده اند.
شویگو افزود: هدف از این حملات انهدام مراکز ساخت سلاح های شیمیایی، انبار اسلحه و مهمات و اردوگاه های آموزش نظامی داعش و النصره است. 
کشتی جنگی گریگوروویچ نیز در عملیات پاکسازی حومۀ ادلب و حمص مشارکت کرده است و موشک های" کالیبر" شلیک می کند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دستور داده است که نیروهای روسِ مستقر در پایگاه های طرطوش و حمیمیم به پشتیبانی هوائی از نیروهای ارتش سوریه بپردازند.
همزمان با عملیات پاکسازی حومۀ ادلب و حمص عملیاتی نیز برای پاکسازی مناطق شرقی شهر حلب از تروریست ها اجرا می شود و مناطق هنانو، الحیدریه، القاطرجی و قاضی عسکر که تحت کنترل تروریست ها است، برای انهدام مواضع آنها بمباران می شود.
کرملین نیز اعلام می کند که هنوز تصمیمی درباره اجرای عملیاتی مشابه در حلب نگرفته است.
ارتش به تروریست های مجهز به سلاح های بسیار مدرن در مناطق شرقی شهر حلب 24 ساعت فرصت داده تا از این مناطق خارج شوند و خروج امن آنها را هم تضمین کرده است و اعلام می کند که اگر این مناطق را ترک نکنند ، عملیات بزرگی را برای بازپس گیری مناطق مذکور آغاز خواهد کرد.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها