چراغ سبز کنست به یهودیان ساکن اراضی فلسطینیان

چراغ سبز کنست به یهودیان ساکن اراضی فلسطینیان
پنج‌شنبه 27 آبان 1395 - 00:24

پارلمان «اسرائیل» طرح اولیه قانونی را تصویب کرد که به یهودیان اجازه می دهد در خانه هایی که در سرزمینهای متعلق به فلسطینی ها ساخته‌اند بمانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، به نقل از یورو نیوز، هزاران صهیونیست در زمین هایی در کرانه باختری رود اردن خانه ساخته اند که مالک این زمین ها فلسطینی ها هستند. در صورت تصویب نهایی این قانون، آن ها می توانند همچنان در این خانه ها زندگی کنند.

این طرح با ۵۸ رای موافق در مقابل ۵۰ رای مخالف تصویب شد. حزب بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر «اسرائیل»، از این طرح حمایت کرده است اما گفته می شود که نخست وزیر «اسرائیل» به دلیل انتقادهای بین المللی که اجرای این طرح به همراه خواهد داشت مدافع آن نیست. رسانه های «اسرائیل» می گویند که اعضای تندروی دولت این طرح را تهیه و به پارلمان ارائه کرده اند.

دولت آمریکا از این طرح انتقاد کرده است. اتحادیه اروپا هم از منتقدان شهرک سازی «اسرائیل» در سرزمینهای متعلق به فلسطینی ها است.

گفتگوهای صلح بین «اسرائیل» و فلسطینی ها از حدود دو سال قبل کاملا متوقف شده است. دولت فلسطین ادامه شهرک سازی در سرزمین های متعلق به فلسطینی ها را یکی از عوامل اصلی توقف مذاکرات اعلام کرده است.

پربیننده ترین خبرها