افشای دلیل شتابزدگی فرانسه برای حذف قذافی

افشای دلیل شتابزدگی فرانسه برای حذف قذافی
پنج‌شنبه 27 آبان 1395 - 12:10

رئیس دیده بان حقوق بشر لیبی از دلیل شتابزدگی فرانسه برای سرنگونی رژیم معمر قذافی پرده برداشت.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، "ناصر الهواری" گفت: دولت لیبی در آغاز انقلاب فوریه، از کمک مالی معمر قذافی به نیکلا سارکوزی در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری خبر داده بود. این کمک مالی 5 میلیون یورو بود که در سال 2007 در 3 مرحله از طریق یک واسطه لبنانی به دست سارکوزی رسید.
الهواری به خبرگزاری اسپوتنیک تأکید کرد: سارکوزی نخستین کشوری بود که در 19 مارس 2011 لیبی را بمباران کرد. این عملیات پس از اعلام منطقه پرواز ممنوع در لیبی به بهانه حمایت از شهروندان آغاز شد و در جریان آن پایگاه های ارتش، انبارهای سلاح و مهمات و حتی نیروهای پیاده نظام هدف قرار گرفتند.
الهواری اظهار داشت: فرانسه می خواست با این حملات، بر رسوایی خود سرپوش بگذارد.
وی افزود: مسائل بسیاری درخصوص کشته شدن معمر قذافی مطرح شد، به صورتی که اعلام شد یک مزدور فرانسوی او را همراهی می کرد و یا اینکه سازمان اطلاعات فرانسه و آمریکا نقش عمده ای را در قتل او داشتند؛ به صورتیکه در 20 اکتبر 2010 محل اختفای او با شنود و رهگیری مکالمه تلفنی قذافی مشخص و کاروانی که به همراه آن از شهر سرت به سمت جنوب لیبی حرکت می کرد بمباران شد.
الهواری خاطرنشان کرد: انقلابیون معمر قذافی را اسیر کردند و او را به روشی غیر انسانی کشتند.
این فعال لیبیایی درخواست کرد که سارکوزی به دلیل دریافت پول و همچنین ویران کردن لیبی و قتل وحشیانه قذافی و همراهانش بدون محاکمه و برخلاف معیارهای مورد ادعای غرب درخصوص حقوق بشر، بازخواست شود.
"زیاد تقی الدین" تاجز لبنانی فرانسوی پیشتر فاش کرده بود که 3 کیف پر از پول را از قذافی دریافت کرده، و به نیکلا سارکوزی داده بود تا آن را در تبلیغات انتخاباتی در سال 2007 هزینه کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها