جنایت های پنهان کلاه سفید های سوریه با حمایت غربی ها

جنایت های پنهان کلاه سفید های سوریه با حمایت غربی ها
جمعه 28 آبان 1395 - 03:26

سازمان کلاه سفید ها که درماههای گذشته در صدر توجه رسانه های غربی قرار گرفته است، خود را سازمانی امدادگر و مستقل در سوریه توصیف می کند که با عضویت افراد داوطلب تشکیل شده و از هیچ کشور خارجی کمک دریافت نمی کند.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، به نقل از روسیا الیوم ، علی رغم این اظهارات برخی اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که نمی توان کلاه سفید ها را سازمانی مستقل به شمار آورد؛ چرا که اعضای آن در چارچوب مصالح برخی کشورهای غربی حامی گروههای مخالف سوریه فعالیت دارند.
این گزارش به نقل از " وانیسا بیلی " یک روزنامه نگار مستقل حاکیست که  کلاه سفید ها مقادیر زیادی کمک مالی از کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس و آلمان دریافت می کنند.
این روزنامه نگار می افزاید: این نکته موجب شگفتی است که کلاه سفید ها دائما در مناطق تحت سلطه گروههای تروریستی مانند داعش، جبهه النصره یا گروههای تابع آنها حضور دارند و تصاویر ویدیویی و عکس های بسیاری که از این مناطق به دست آمده نشان می دهد که سازمان کلاه سفید ها با تروریست ها همکاری می کند.
کلاه سفید ها خدمات پزشکی و درمانی به تروریست ها ارائه می کنند و در عملیات کشتار و اعدام های گروهی شهروندان و سربازان سوریه ای با گروههای تروریستی مشارکت دارند.
وانیسا بیلی در گزارش خود تاکید می کند که روسای کلاه سفید ها به موضع از میان برداشتن نظام سوریه پایبند هستند، با این حال آمریکایی ها به فعالان این سازمان اجازه ورود به آمریکا نمی دهند.

دراواسط سال 2015 ویدیویی از حضور اعضای سازمان کلاه سفید هادر مراسم اعدام یک شهروند سوری به دست تروریست ها در یوتیوب منتشر شد که به فاصله کوتاهی ، یوتیوب این ویدئو را حذف کرد.

 

پربیننده ترین خبرها