شرایط کره شمالی برای برقراری روابط با امریکا

شرایط کره شمالی برای برقراری روابط با امریکا
جمعه 28 آبان 1395 - 06:12

العالم - کره شمالی اعلام کرد که ممکن است روابط با واشنگن عادی شود به این شرط که دولت جدید امریکا به رهبری دونالد ترامپ نیروها و تجهیزات خود را از کره جنوبی خارج کند.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم ،" سو سی پیونگ" سفیر کره شمالی در مقر سازمان ملل در ژنو در گفت و گویی تاکید کرد که کشورش تاکنون سیاست توسعه همزمان برنامه هسته ای و اقتصاد را دنبال کرده است و به همین روش همچنان ادامه می دهد.

وی همچنین از آغاز گفت و گوهای غیر رسمی مقام های کره شمالی با دانشگاهیا و مقام های سابق آمریکایی در ژنو خبر داد.

وی با اشاره برگزاری دیدارها و گفت و گوهای غیر رسمی میان مقام های کره شمالی و شخصیت های امریکایی گفت که این راهی جایگزین است. 

مقام های کره شمالی و امریکا از سال  2011 هیچگونه مذاکره رسمی نداشته اند.

به گفته سی پیونگ، سرپرستی هیات چهار نفره کره شمالی در دیدارهای غیر رسمی در ژنو برعهده چو سون هوی، مذاکره کننده کره شمالی در گفت و گوهای مربوط به توقف برنامه هسته ای پیونگ یانگ است.

سفیر کره شمالی درمقر سازمان ملل متحد در ژنو درباره نظر کشورش برای از سرگیری گفت و گوها با توجه به اظهارات دونالد ترامپ در باره تغییر سیاست آمریکا در قبال کره شمالی گفت: تصمیم دراین زمینه به رهبران عالیرتبه مرتبط است.

وی افزود: اگر ترامپ واقعا سیاست دشمنی را در قبال کره شمالی کنار گذاشت، نیروها و تجهزات نظامی خود را از کره جنوبی خارج کرد و برای امضاء معاهده صلح قدم برداشت، اعتقاد دارم فرصتی احتمالی برای گفت و گو در باره روابط بین دو کشور فراهم می شود، همانگونه کرد دهه نود این کار را کردیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها