تلاش آمریکا برای حفظ جبهه النصره

تلاش آمریکا برای حفظ جبهه النصره
شنبه 29 آبان 1395 - 08:50

وزیر امورخارجه روسیه تأکید کرد، این احساس وجود دارد که آمریکا تلاش می کند جبهه النصره را حفظ کند.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، "سرگئی لاوروف" اعلام کرد، چگونگی پیشرفت همکاری با آمریکا در رابطه با سوریه، مسکو را ناراحت می کند، و این احساس وجود دارد که آمریکا تلاش می کند جبهه النصره را حفظ کند.
خبرگزاری اسپوتنیک خاطرنشان کرد که لاوروف معتقد است، تماس های روسیه و آمریکا ثمربخش است، اما مسئله این است که نمی توان معارضان را از تروریست ها جدا کرد.
لاوروف گفت: چگونگی پیشرفت تماس های ما با امریکا در رابطه با سوریه ما را ناراحت می کند… این تماس ها در ژنو در سطح نظامیان با جلب کارشناسانی از برخی از کشور های خاور میانه جریان دارد که بطور مستقیم در درگیری سوریه حضور داشته و از معارضان حمایت می کنند.
وی افزود: این تماس ها با آمریکا ثمربخش است اما مسئله مرزبندی بین باصطلاح مخالفانه میانه رو و جبهه النصره است که آمریکایی ها به خاطر آن نتوانسته اند توافق های حاصله با ما را اجرا کنند.
لاوروف همچنین خاطرنشان کرد، شواهد هرچه بیشتری حاکی از آن دیده می شود که تمایل به حفظ جبهه النصره، به عنوان تواناترین نیروی مخالف اسد غلبه دارد، و این درحالی است که این گروه هم در امریکا، هم در روسیه و هم در سازمان ملل متحد در فهرست گروه های تروریستی گنجانده شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها