افزایش درخواست پناهندگی اتباع ترکیه در آلمان

افزایش درخواست پناهندگی اتباع ترکیه در آلمان
شنبه 29 آبان 1395 - 10:28

آمارهای دفتر مهاجرت و پناهجویان آلمان نشان می دهد که این کشور از چند ماه پیش همزمان با شروع پاکسازی گسترده در ترکیه پس از کودتای نافرجام، شاهد افزایش آمار درخواست پناهندگی از سوی اتباع ترکیه بوده است.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، سخنگوی دفتر مهاجرت و پناهجویان آلمان اعلام کرد که از ابتدای ژانویه تا اکتبر سال جاری، 4437 تبعه ترکیه، از آلمان درخواست پناهندگی کرده اند. این کشور هم اکنون پذیرای بیشترین تعداد از اتباع ترکیه در جهان است.
سخنگوی این دفتر خاطرنشان کرد که دفتر مهاجرت و پناهجویان آلمان نمی تواند علت افزایش درخواست پناهندگی اتباع ترکیه را ناشی از کودتای یادشده بداند زیرا بسیاری از درخواست ها مربوط به ماه های آخر قبل از کودتا هستند.

درخواست پناهندگی افسران ترکیه
پایگاه روسیا الیوم با انتشار این خبر نوشت "ینس استولتنبرگ"، دبیر کل ناتو نیز دیروز(جمعه) اعلام کرد که تعدادی از افسران ترک که در ناتو خدمت می کنند درخواست پناهندگی در کشورهای محل خدمت خود که عضو این پیمان هستند، کرده اند.
استولتنبرگ در کنفرانس مطبوعاتی درباره امنیت در بروکسل بدون اشاره به اسامی این کشورها گفت که بررسی این درخواست ها یک مسأله داخلی محسوب می شود لذا هر کشور، خودش این درخواست ها را بررسی کرده و درباره آنها تصمیم خواهند گرفت.
گفتنی است از 25 تیر ماه 1395 (15 ژوییه) - که کودتای نافرجام ترکیه به وقوع پیوست – دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، عملیات پاکسازی گسترده ای را در تمام بخش ها از جمله آموزش، روزنامه نگاران، ارتش و دستگاه قضایی این کشور آغاز کرد.
اشتفان مایر، مسئول پرونده مهاجرت در حزب اتحاد احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان (حزب آنگلا مرکل) نیز گفت: "باید احتمال افزایش تعداد درخواست پناهندگی سیاسی از سوی اتباع ترک در آلمان را مد نظر داشته باشیم."
برلین که همواره سعی می کرد جانب آنکارا را به عنوان یک متحد اصلی در جلوگیری از هجوم پناهجویان به اروپا نگه دارد، در هفته های اخیر، دولت اردوغان را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.
وزارت امور خارجه آلمان وعده داده بود که روزنامه نگاران، دانشمندان، و تمام هنرمندان ترک را که امکان فعالیت در ترکیه ندارند، جذب کند.
اردوغان نیز در مقابل، غرب از جمله آلمان را متهم به پناه دادن به تروریست ها کرده و گفته بود که این کشورها پناهگاه تروریسم شده اند.
اردوغان در این خصوص گفت: "ما با تحویل 4 هزار و 500 پرونده مربوط به ترک های مظنون، از آنها خواستیم این افراد را تحویل دهند اما آنها به خصوص آلمان توجهی به این موضوع نکردند و لذا تروریسم گریبانگیر این کشور خواهد شد."
208 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها