عملیات بسیج عراق پس از آزادسازی فرودگاه تلعفر +ویدیو

شنبه 29 آبان 1395 - 13:20

تلعفر ـ عراق (العالم) ـ نیروهای عراقی در حال پاکسازی فرودگاه تلعفر در غرب موصل و خنثی کردن تله های انفجاری و مین های کار گذاشته شده توسط عناصر داعش هستند تا از این منطقه به عنوان پایگاهی برای آزادسازی شهر تلعفر استفاده کنند.

وسام التمیمی خبرنگار سیاسی شبکه العالم در تلعفر عراق گزارش داد: نیروهای عراقی همچنین در حال تعقیب تروریست های داعشی در منطقه، و قطع مسیر امدادرسانی آنها بین سوریه و موصل هستند.
نیروهای بسیج مردمی نیز پس از موشک باران گسترده منطقه، از سه محور به فرودگاه تلعفر حمله کردند و با عناصر داعش درگیر شدند.
نیروهای بسیج با برخورداری از پشتیبانی نیروی هوایی، ابتدا این فرودگاه را از چهار طرف محاصره کرده و پس از آزاد سازی آن به تعقیب عناصره باقیمانده داعش در این منطقه پرداختند.
ابو حسین العقیلی، عضو شاخه نظامی بدر به خبرنگار العالم گفت: "ما در محور فرودگاه نظامی تلعفر تا اطراف فرودگاه پیش رفتیم. نیروهای وابسته به حزب الله عراق از شمال و ما از جنوب، به طرف فرودگاه پیشروی کرده و اوضاع را به کنترل خود در آوردیم."
همزمان یگان مهندسی نیروهای مردمی نیز اقدام به خنثی سازی مین و تله های انفجاری کار گذاشته شده از سوی تروریست های داعش در باند فردوگاه و در داخل ساختمان های آن کردند.
عبد الکریم النقیب، عضو مجلس شورای نمایندگان عراق نیز به خبرنگار العالم گفت: "در این عملیات نیروهای بسیج مردمی دو خودروی بمبگذاری شده دشمن را منفجر کردند. این عملیات همچنان ادامه دارد و محور دیگری از آن به خیابان اصلی شهر تلعفر منتهی می شود."
وی خاطرنشان کرد که با تکمیل این عملیات حلقه محاصره داعش تنگ تر می شود و مسیر اصلی امدادرسانی آن بین سوریه و موصل قطع خواهد شد.
سیطره بر فرودگاه تلعفر از اهمیت بسیاری برای نیروهای عراقی برخوردار است... زیرا این فرودگاه، پایگاه شروع عملیات آزادسازی شهر تلعفر خواهد شد.
علاوه بر فرودگاه تلعفر، یگان های دیگری از نیروهای بسیج مردمی عراق به مرکز این شهر حمله کردند. یگان های دیگری هم در حال پیشروی در محور جاده بین المللی بین تلعفر و خاک سوریه به منظور قطع این مسیر ارتباطی تروریست های داعش هستند.

208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها