صحيفه "آي" تحلیل کرد:

داعش شادمان از پیروزی ترامپ!

داعش شادمان از پیروزی ترامپ!
شنبه 29 آبان 1395 - 13:55

روزنامه انگلیسی "آی" در گزارشی به بررسی مواضع گروه تروریستی داعش و القاعده در قبال انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا و تاثیر آن بر خاورمیانه پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، روزنامه انگلیسی "آی" روز شنبه در گزارشی به قلم "پاتریک کوبرن" آورده است: داعش در موصل و رقه زیر فشار است اما از انتخاب دونالد ترامپ شادمان می باشد. بنا به گفته  یکی از سرکردگان داعش به نام "ابوعمر الخرسانی" سران این گروه تروریستی از نزدیک نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را زیر نظر داشتند، اما فکر نمی کردند که "آمریکایی ها گور خود را با دست خودشان بکنند".
این نویسنده انگلیسی با اشاره به موضع خصمانه ترامپ علیه مسلمانان، افزود: گروه داعش دل به این بسته است که مجازات گروهی مسلمانان باعث شود تا افراطی ها و جنگجویان بیشتری به صفوف این گروه بپیوندند.
کوبرن با اشاره به اظهارات ترامپ ضد مسلمانان در جریان تبلیغات انتخاباتی، تصریح کرد: ترامپ و دستیارانش شاید در این توهم بودند که اکثر این اظهارات به اعتبار اینکه صرفا شعارهای انتخاباتی است، به فراموشی سپرده شود اما سران القاعده و داعش تمایل زیادی دارند که اظهارات ترامپ به طور مداوم مطرح شود.
کوبرن به گزارش هایی اشاره کرد که از پیشنهاد ترامپ به ژنرال مایکل فلین برای تصدی پست مشاور امنیت ملی آمریکا حکایت دارد. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا ژنرال فلین را در سال 2014 میلادی از سمت ریاست آژانس اطلاعات نظامی آمریکا برکنار کرده بود.
وی افزود: ژنرال فلین با این دیدگاه مشهور است که گروههای تندرو نه تنها یک خطر به شمار می روند بلکه خطری برای موجودیت آمریکا هستند. وی پیش از این در صفحه خود در شبکه اجتماعی تویتر ادعا کرده بود: "ترس از مسلمانان؛ عقلانی است".
کوبرن معتقد است، هجمه به همه مسلمانان به نفع داعش و القاعده است. آنچه اسامه بن لادن سرکرده وقت القاعده در جریان حملات 11 سپتامبر بدست آورد، ویرانی برج های تجارت جهانی نبود بلکه واکنش ارتش آمریکا و ورود آن به جنگ در افغانستان و عراق بود و این امر ممکن است امروز تکرار شود.
6

پربیننده ترین خبرها