طرح داعش برای حمله به اروپا

طرح داعش برای حمله به اروپا
شنبه 29 آبان 1395 - 20:18

العالم - هماهنگ کننده ملی امنیت و مبارزه با تروریسم هلند گفت: 60 تا 80 عنصر گروه تروریستی داعش در اروپا مستقر و مشغول طراحی برای حمله به کشورهای این قاره هستند.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، "دیک شوف" خاطرنشان کرد: عناصر داعش که جنگجویان جدید را در کشورهای اروپایی جذب می کنند، استراتژی جدیدی آغاز کرده اند و مطابق آن اشخاص دارای اندیشه های تندروی را به ترک این قاره و رفتن به سوریه و عراق دعوت نمی کنند بلکه آنان را به اجرای حملات در کشورهایشان تحریک می کنند.

شوف در گفت و گو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، گفت: علی رغم آنکه این استراتژی باعث کاهش تعداد افراد مسلح داعش در سوریه و عراق شده اما به معنای کاهش خطر افراطی هایی که در کشورهایشان می مانند، نیست. 

وی تصریح کرد که 4 تا 5 هزار شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا به داعش در سوریه و عراق پیوسته اند اما روزنامه ولت ام سونتاگ آلمان به نقل از یک منبع سازمان اطلاعات این کشور شمار آنان را حدود شش هزار نفر برآورد کرده است. 

موضوع مبارزه با تروریسم در راس دغدغه های قاره پیر قرار دارد به ویژه فرانسه، بلژیک و آلمان که در سال گذشته شاهد حملات تروریستی بودند که صدها کشته به جا گذاشت.

این در حالی است که اروپا با بدترین بحران مهاجرت در تاریخ خود از هنگام جنگ جهانی دوم مواجه است و تروریست های داعش از آن برای نفوذ به اتحادیه اروپا در چارچوب پناهندگان سوء استفاده کرده اند.

206-211-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها