تبرئه شکنجه گران در دادگاه بحرین

تبرئه شکنجه گران  در دادگاه بحرین
شنبه 29 آبان 1395 - 22:22

دادگاه عالی تجدید نظر بحرین حکم تبرئه یک افسر و چهار سرباز پلیس این کشور را از اتهام شکنجه زندانیان با هدف گرفتن اعترافات صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه "مرآة البحرین" در این باره نوشت: افسران مذکور اقدام به شکنجه بازداشت شدگان به اتهام قاچاق مواد مخدر و بستن آنها به پلکان و کشیدن آنها به پایین کرده بودند تا با اعمال شکنجه، آنها را وادار به اعتراف نمایند.
دادستانی بحرین سه متهم را با لایحه اتهامی به دادگاه عالی تجدیدنظر ارجاع داده بود که براساس آن سه تن از افسران اداره مبارزه با مواد مخدر بحرین به همراه چند نفر دیگر، در ماه می 2014 با هدف گرفتن اعترافات و اطلاعات اقدام به شکنجه جسمی و روحی و ضرب و شتم یک شهروند در هنگام بازداشت کرده بودند.
این اقدام به دستور و در حضور متهم اول که افسر مافوق سایر متهمان است انجام گرفته و افسر دوم به همراه چند نفر دیگر با اجرای اوامر، متهم به قاچاق مواد مخدر را از مچ دست به نردبان آویزان کرده و با استفاده از یک بطری آب بدنش را به پایین کشیده و سپس او را با دست و پای بسته مورد ضرب و جرح قرار دادند.
همچنین افسر سوم نیز، متهم آویزان به نردبان را به سمت پایین کشیده و با این اقدام برای شکنجه وی، تلاش کرد از وی درباره اتهام مطرح شده اعتراف و اطلاعات بگیرد که براساس گزارش پزشکی قانونی، متهم بر اثر شکنجه دچار جراحت و آسیب جسمی شده است.
دادستانی بحرین، افسران اول و دوم  پرونده را به همراه شمار دیگری از افراد با هویت نامشخص به شکنجه بازداشت شدگان متهم کرد و پس از معلوم شدن هویت افراد دارای هویت نامشخص، آنها را به دادگاه ارجاع داد.

216-9

پربیننده ترین خبرها