درخواست نوری مالکی درباره مردم موصل

درخواست نوری مالکی درباره مردم موصل
دوشنبه 1 آذر 1395 - 00:40

معاون رئیس جمهوری عراق نجات غیر نظامیان درموصل و ایجاد چتر امنیتی برای آنان را خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم ، نوری مالکی معاون رئیس جمهوری عراق روز یکشنبه از مقامات این کشور خواست برای نجات غیرنظامیان موصل و ایجاد اماکن امن برای آنان تلاش کنند. وی تاکید کرد که باید برای بازسازی مناطق تخریب شده توسط داعش در برخی شهرهای کشور نیز تلاش جدی شود.

به گزارش سومریه نیوز، دفتر مالکی با صدور بیانیه ای از تماس های امروز وی با شماری از رهبران الحشد الشعبی (نیروهای بسیج مردمی عراق) و نیروهای مسلح شرکت کننده در عملیات آزاد سازی موصل با عنوان " نینوا می آئیم" خبر داد. مالکی دراین تماس ها پیروزی های محقق شده در تلعفر و بخش غربی شهر موصل را مورد بررسی قرار داد.

در این بیانیه آمده است: مالکی در تماس های خود با ابومهدی المهندس معاون رئیس هیات الحشد الشعبی وهادی العامری دبیر کل سازمان بدر و شماری از فرماندهان نظامی و امنیتی، از پیروزی های محقق شده به دست نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در برابر گروه تروریستی داعش در شهر موصل قدردانی کرد.

مالکی خواهان نجات غیرنظامیان و ایجاد مکان امنی برای آنان شد و تاکید کرد که همه باید برای بازسازی مناطق تخریب شده توسط گروه تروریستی داعش تلاش کنند.

نیروهای امنیتی مشترک نیز با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش و ائتلاف بین المللی پس از اعلام آغاز ساعت صفر برای آزاد سازی استان نینوا در 17 اکتبر2016 توسط حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، به عملیات نظامی خود را برای بازپس گیری موصل، مرکز استان نینوا، از سیطره گروه تروریستی داعش ادامه می دهند.

217 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها