دِمون؛ ویرانگرترین موشک روسیه که آمریکا را هدف گرفته است

دِمون؛ ویرانگرترین موشک روسیه که آمریکا را هدف گرفته است
دوشنبه 1 آذر 1395 - 19:20

روسیه دستور استقرار موشک های دمون را که از قدرت تخریبی بسیار بالایی برخوردارند، صادر کرد.

العالم - اروپا

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دستور داد که وحشتناک ترین موشک های هسته ای این کشور به نام " دمون" فوراً در بخش هایی از خاک این کشور مستقر شود.
این در حالیست که کمتر از یک ماه پیش موشک وحشتناک قاره پیمای " ساتانا – 2 " در بخش هایی از خاک روسیه مستقر شده بود، موشکی که می تواند یک کشور را به کلی نابود کند!
تصمیم استقرار فوری موشک های دمون در بخش هایی از خاک روسیه درپی انتقال تسلیحات آمریکایی به اروپا در هفته گذشته گرفته شد.
پوتین اعلام کرد: «هدف ما مقابله با خطر نظامی است که امنیت روسیه را تهدید می کند». 
پوتین با لحنی هشدار آمیز به اروپا گفت: «روسیه از هیچ اقدامی برای حفظ توازن راهبردی دریغ نخواهد کرد».

- خصوصیات موشک دمون
موشک دمون از قدرت تخریب بالایی برخوردار است و میخائیل ماتویوسکی، فرمانده نیروهای موشکی و توپخانه نیروهای مسلح (ارتش) روسیه، اعلام کرد که موشک های دمون براساس مبانی فیزیکی جدید ساخته شده است.
به نوشته روزنامه های روسی، روسیه سال 2015 کار ساخت موشک دمون را در یک تأسیسات بسیار مخفی در بالای کوه یمانتائو در رشته کوه های اورال آغاز کرد، موشکی که از قدرت بالایی در پرواز بین دو قطب شمالی و جنوبی و شلیک شدن از محلی غیرمنتظره برخوردار است.
روسیه کار ساخت اولین نمونه موشک دمون را در نوامبر 2015 به پایان رساند و روز 18 اوت 2016 با موفقیت موتور آرسی – 99 را که مخصوص موشک دمون است، آزمایش کرد.
موشک هسته ای جدید دمون از موشک های بالستیک سنگین نسل پنجم محسوب می شود و برای چیره شدن بر سامانه دفاع موشکی طراحی شده است، به نحوی که سامانه های دفاع موشکی واشنگتن که در خود خاک آمریکا و اروپا مستقر شده اند، نمی توانند موشک دمون را شکار کنند؛ زیرا این موشک از قدرت حرکتی خوبی به علت سرعت مافوق صوتش برخوردار است .
جزئیات موشک دمون بسیار محرمانه است ولی آنچه تاکنون فاش شده است، نشان می دهد که می تواند محموله ای به وزن حدود 10 تُن حمل کند و در هر سامانه دفاع موشکیِ کنونی و آتی نفوذ کند. 

214

 

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها