تعابیر بی‌سابقۀ الجعفری علیه نمایندۀ آمریکا

تعابیر بی‌سابقۀ الجعفری علیه نمایندۀ آمریکا
سه شنبه 2 آذر 1395 - 04:11

نمایندۀ سوریه در سازمان ملل با تعابیری بی سابقه از سخنان نمایندۀ آمریکا در این سازمان دربارۀ بروشورهایی که مدعی است ارتش سوریه از آسمان بر مناطق شرقی حلب فرو ریخته است، انتقاد کرد.

العالم - سوریه

پایگاه مصری الفجر نوشت بشار الجعفری سخنان سامانتا پاور دربارۀ بروشورهایی را که او مدعی است با مخیر کردن افراد مسلح میان تسلیم شدن یا مرگ، از سوی نیروی هوایی ارتش سوریه بر مناطق شرقی حلب فرو ریخته شده است، «دروغ اندر دروغ، زشت و شرم آور» نامید.
الجعفری استفان اوبراین، نمایندۀ دبیر کل سازمان ملل در امور انسانی، را نیز به «نادیده گرفتن مطلق تروریسم» در سوریه متهم کرد و گفت: «گویی اساسا تروریسمی در سوریه وجود ندارد». او تأکید کرد: «کسانی که در سوریه به عملیات تروریستی دست می زنند، تروریست های تکفیری هستند که از مذهب وهابیت سعودی تأثیر پذیرفته اند».
الجعفری در سخنرانی روز دوشنبۀ خود در شورای امنیت پرسید: «تروریسمی که در حلب است، همان تروریسم موجود در موصل است. چرا ما را دربارۀ حلب متهم می کنند، اما خود در موصل عملیات نظامی انجام می دهند»؟ او «برخورد گزینشی برخی کشورها در قبال بحران انسانی در سوریه» را نیز مورد انتقاد قرار داد.
 

پربیننده ترین خبرها