سیسی: از ارتش سوریه حمایت می‌کنیم

سیسی: از ارتش سوریه حمایت می‌کنیم
چهارشنبه 3 آذر 1395 - 02:59

رئیس جمهور مصر تأکید کرد که دولتش از ارتش سوریه در برابر عناصر تندرو حمایت می‌کند.

العالم - مصر - سوریه

عبدالفتاح سیسی سه شنبه در گفتگو با تلویزیون پرتغال در پاسخ به پرسشی درباره احتمال اعزام نیروهای ارتش مصر به سوریه، اظهار داشت: اولویت ما آن است که ارتش‌های ملی را در کشورهای مختلف حمایت کنیم، مثلا ارتش لیبی را در سیطره بر خاک این کشور و برخورد با عناصر افراط‌ گرا و ایجاد امنیت یاری دهیم.. همین امر در مورد سوریه هم صادق است و ما از ارتش سوریه و همچنین ارتش عراق حمایت می کنیم.
وی در عین حال با اشاره به "حساسیت‌"هایی که ممکن است در پی اعزام نیروهای مصری به سوریه پدید آید، گفت: در چنین حالت‌هایی ترجیح می دهیم که نیروهای ملی در هر کشور، حفظ امنیت و ثبات را بر عهده داشته باشند.
سیسی ادامه داد: سوریه از 5 سال پیش با بحران عمیقی روبروست و موضع ما، حمایت از اراده و خواست مردم سوریه و ایجاد حل سیاسی برای بحران این کشور است. باید با جدیت با گروه های تروریست برخورد شود و این گروه‌ها خلع سلاح گردند. حفظ تمامیت ارضی سوریه بسیار مهم است و باید خرابی‌های جنگ نیز بازسازی گردد.
اعلام حمایت مصر از ارتش سوریه در حالی صورت می‌گیرد که چند کشور عربی از جمله عربستان و قطر، در 5 سال گذشته تمامی امکانات خود را برای پشتیبانی از گروه‌های تروریست که با ارتش سوریه می‌جنگند، به کار گرفته‌ و ویرانی بسیاری از زیرساخت‌های سوریه و کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر از مردم بی‌گناه این کشور را موجب شده‌اند.
موضع مصر در حمایت از دولت و ملت سوریه، برای برخی کشورهای حامی تروریسم از جمله عربستان سعودی قابل تحمل نبوده و دولت ریاض به همین دلیل، کمک‌های مالی خود به مصر را قطع کرده است، اما رئیس جمهور این کشور همچنان بر مواضع اصولی خود پافشاری می‌کند و تهدیدات سعودی‌ها را نادیده می‌گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها