اولاند از ریاست جمهوری فرانسه برکنار نمی شود

اولاند از ریاست جمهوری فرانسه برکنار نمی شود
چهارشنبه 3 آذر 1395 - 17:28

مجلس نمایندگان فرانسه به پیش نویس طرح برکناری فرانسوا اولاند، رییس جمهور این کشور، رای نداد.

العالم - اروپا

پایگاه روسیا الیوم نوشت حزب جمهوری خواهان راستگرا روز 11 نوامبر 2016 طرح برکناری اولاند را ارائه داده بود اما مجلس در روز 23  نوامبر به این طرح رای مثبت نداد.   
علت درخواست حزب جمهوری خواهان برای برکناری اولاند، افشای اطلاعات سری از سوی وی در یک نامه در اکتبر 2016 بود اما امضا کنندگان این طرح مانند فرانسوا فیون، نخست وزیر سابق فرانسه، اعتراف کردند که این طرح محکوم به شکست است به این دلیل که حزب جمهوری خواهان اکثریت لازم را در مجلس دارا نمی باشد
البته گزارش های رسانه ها حاکیست که نیروهای راستگرا فشار خود را بر اولاند افزایش داده اند تا وی از تصمیمش جهت نامزدی برای ریاست جمهوری در سال آینده منصرف شود.
روزنامه لوموند فرانسه پیشتر نوشته بود که درخواست برکناری رییس جمهور پس از افشای گفت وگوی مطبوعاتی وی در کتابی به نام رییس جمهور نباید اینگونه سخن بگوید، مطرح شده بود. 
این گفتگو دربردارندۀ اطلاعاتی دربارۀ اجرای عملیات تصفیه افراط گرایان در خارج از فرانسه و طرح فرانسه و آمریکا برای دخالت در سوریه پس از بحران سلاح شیمیایی در سال 2013  است که البته با شکست مواجه شد. این روزنامه اوت 2016 جزییات این گفت و گو را منتشر کرده بود.

206

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها